تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
1

مشارکت مردمی نقش موثری در اصلاح ناهنجاری های اجتماعی دارد

  • کد خبر : 6211
  • 09 مرداد 1398 - 12:18
مشارکت مردمی نقش موثری در اصلاح ناهنجاری های اجتماعی دارد

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بر اصلاح محلات آسیب پذیر استان تاکید کرد و گفت: دستگاه های متولی باید اصلاح این محلات را در اولویت کاری خود قرار و برای هر محله مطالعات دقیق و لازم را انجام دهند.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر عباس میرزاد در جلسه نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان هرمزگان، افزود: مردم باید در زمینه اصلاح محلات آسیب پذیر مشارکت پررنگی داشته باشند زیرا معضلات تنها مختص یک محله و منطقه از شهر نیست چرا که در صورت عدم توجه و درمان ، برخی از معضلات گریبان گیر تمامی شهر خواهد شد‌.
میرزاد تصریح کرد: با توجه به اینکه اصلاح محلات آسیب پذیر پروسه زمانبری است، افزود: با توجه به اینکه اصلاح این چنین محلات نیازمند کار گروهی، میدانی و زمان بر است، باید دانست که اصلاح حتی یک محله نیز گامی بلند در این عرصه خواهد بود.
وی بر استفاده از تجارب دیگر استان های کشور تاکید کرد و گفت: باید در زمینه اصلاح محلات علاوه بر کار کارشناسی ، از تجارب موفق سایر استان ها استفاد کرد تا بتوان موفقیت حداکثری در این عرصه را به همراه داشت.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار داشت: تلاش برای کاهش معضلات اجتماعی موجب مصونیت افراد جامعه خواهد شد و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موجب مصونیت افراد در برابر معضلات اجتماعی همچون اعتیاد و … خواهد شد.
وی بر بازدید از محلات آسیب پذیر تاکید کرد و گفت: باید تیم های مختلف متشکل از دستگاه های اجرایی و نظارتی متولی حوزه اجتماعی از محلات آسیب پذیر در ساعات مختلف شبانه روز بازدید کنند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات اهالی اینگونه محلات قرار گیرند.
گفتنی است؛ در این جلسه چهار طرح در قالب موسسه خیریه و سازمان مردم نهاد (در حوزه آسیب های اجتماعی) به منظور ارائه مجوز و صدور پروانه تاسیس مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با صدور پروانه تاسیس هر چهار طرح موافقت به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=6211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.