تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
5

مردم اخبار و اطلاعات دقیق را فقط از رسانه های مجوز دار دریافت کنند

  • کد خبر : 3880
  • 22 خرداد 1398 - 22:46
مردم اخبار و اطلاعات دقیق را فقط از رسانه های مجوز دار دریافت کنند

یک سری افراد غیر حرفه ای وارد حوزه مطبوعات شدند که حرفی برای گفتن ندارند و با مسئولیتهای اجتماعی وحتی با کار کرد رسانه آشنا نیستند، بنابراین محتواهایی را تولید کرده که علاوه بر چالش برانگیز بودن ،موج نا امیدی را در مردم ایجاد می کند که در اینجا حضور پررنگ رسانه ومطبوعات سبب می شود که این مشکلات برطرف شود

به گزارش هرمزگان امروز نشست هم اندیشی هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی ،نهادهای دولتی ،بانکها و شرکتهای خصوصی در سالن اجتماعات بانک ملی برگزار گردید.این نشست بمنظور هم افزایی و تعامل بیشتر بین روابط عمومی و رسانه ها به میزبانی خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان برگزار شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان اظهار کرد : ما در هیئت مدیره خانه مطبوعات به جز آقای عطایی که در را س هرم قرار دارند ، این ادعا را داریم که تیم جوانی را تشکیل داده وبا تشکل ها وایده های متفاوت و با تضارب آرا ء وعقاید مختلف درکنارهم بخا طر حفظ منافع مشترک مطبوعات ورسانه های استان هرمزگان ودفاع از حقوق خبرنگاران با همدیگر اتفاق نظر داریم.

معصومه قاسمی ابراز داشت : نشست هم اندیشی باهدف تعامل بیشتر وارتباط دو سویه مدیران روابط عمومی و رسانه ها می باشد که به نمایندگی از آنها خانه مطبوعات در این جا حضور دارد تا در خصوص دغدغه هایی که در این حوزه وجود دارد ،مشکلات را بررسی کرده و راه حلی پیدا کنیم.

قاسمی اذعان کرد : قطعا به این امر واقفید که بخش مهمی از اهداف و وظایف سازمانها ودستگاههای اجرایی، در حوزه روابط عمومی به ارتباط موثری که مدیران روابط عمومی دستگاهها با رسانه ها دارند، بر میگردد.

وی عنوان کرد : در مقابل نیز رسانه ها به این امر واقفند که برای بدست آورد ن اخبار واطلاعات صحیح و دقیق و سریع باید ارتباطات قوی با حوزه ی روابط عمومی داشته باشند.

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان خاطر نشان کرد : امیدواریم که در جهت تقویت این ارتباط و ارتقاء سطح اطلاع رسانی بتوانیم تبادل نظر خوبی داشته وبا دفاع از حقوق مردم گام های مثمر ثمری را بتوانیم برداریم.

این مقام مسئول اظهار داشت : دراین عصر کنونی که هر فردی با یک گوشی مبایل خود را صاحب رسانه می داند برای ما در مطبوعات وشما در حوزه روابط عمومی چالش بوجود آورده و متاسفانه کانالهای تلگرامی وگروههای واتساپی و افرادی که در حوزه رسانه بدون مجوزمشغول به فعالیت هستند، مشکلاتی را برای ما درخانه مطبوعات وسایر تشکلات صنفی بوجود آوردند که بطور یقین درحوزه ی روابط عمومی نیز چنین مشکلاتی وجود دارد .

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان در ادامه یاد آور شد : تلاشمان بر این است که مردم اخبار واطلاعات دقیق را فقط از رسانه های مجوز دار دریافت کنند و بین رسانه ها مجوزدار و رسانه هایی که رسمیت ندارد را تشخیص بدهند.

قاسمی ابراز داشت : یک سری افراد غیر حرفه ای وارد حوزه مطبوعات شدند که حرفی برای گفتن ندارند و با مسئولیتهای اجتماعی وحتی با کار کرد رسانه آشنا نیستند، بنابراین محتواهایی را تولید کرده که علاوه بر چالش برانگیز بودن ،موج نا امیدی را در مردم ایجاد می کند که در اینجا حضور پررنگ رسانه ومطبوعات سبب می شود که این مشکلات برطرف شود.

این مقام مسئول نکاتی را در خصوص مشکلات خبرنگاران درحوزه ی رسانه و مطبوعات برای دفاع ازحقوق خبرنگاران ذکر کرد و تصریح نمود : نحوه ی دعوت مدیران روابط عمومی از خبرنگاران که بصورت گزینشی وسلیقه ای این کار انجام می شود واین موضوع مدیران رسانه را با مشکل مواجه کرده وخیلی از خبرنگاران ما نگرانند ، اجازه دهید که تمامی خبرنگاران رسالت خبری خود را انجام دهند.

دومین موضوعی که قاسمی بر آن تاکید داشت: عدم همراهی برخی از مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی برای تهیه اخبار وگزارش اجتماعی بود ،وی اظهار داشت :در خصوص بحث ملخ ها، که مسئله ی بسیارجدی است، ودر خصوص این مسئله مدیران ارشد ما وحتی استاندار هرمزگان ورود کرده اند ، تقاضا د اریم این است که این مسیر را هموار کنید که خبرنگاران بتوانند با افرادی که دراین زمینه اطلاعات دارند مصاحبه نمایند .

معصومه قاسمی بر حفظ حرمت خبرنگاران تاکید کرد :حرمت خبرنگاران باتوجه به سختی شغلی که دارند باید حفظ شود ، از آنجایی که ما معتقدیم که خبرنگاران دارای آزادی بیانند باید اجازه دهید خبر نگاران کار خود را انجام دهند.

وی عدم پرداخت مطالبات وکسرمبالغی که اداره ارشاد بعنوان گواهی ارزش افزوده به دستگاهها اعلام می کند را رد نمود و افزود: عدم پرداخت مطالبات در برخی ازادارات دولتی به اقتصاد رسانه ها ضربه زده است .

قاسمی افزود : برخی مدیران روابط عمومی دستگاهها ی اجرایی عنوان کردند که نیازی به اشتراک رسانه ها نداریم که بنده این حرف را رد میکنم ،هیچ روابط عمومی نیست که وابسته به رسانه نباشد . قطعا اشتراک یکسال برای یک دستگاه اجرایی مبلغ چندانی نیست که نخواهند پرداخت کنند و اگر تمامی دستگاه اجرایی حمایت کنند ، در این شرایط نابسامان اقتصادی میتوانند به ادامه ی حیات رسانه ها کمک کرده اند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=3880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.