تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
2

هرمزگان با مدیریت جهادی دکتر همتی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح های کشاورزی و شیلات است

  • کد خبر : 5987
  • 03 مرداد 1398 - 9:41
هرمزگان با مدیریت جهادی دکتر همتی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح های کشاورزی و شیلات است

استاندار هرمزگان گفت: پنج سایت پرورش میگو به مساحت ۱۴ هزار هکتار در مناطق ساحلی هرمزگان با ظرفیت تولید ۷۰ هزار تن و با ارزآوری ۳۵۰ میلیون دلار به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور با بیان اینکه استعدادها و ظرفیت‌های خوبی برای تکیه بر اقتصاد دریا محور در هرمزگان وجود دارد، عنوان کرد: پرورش ماهی و میگو از مهم‌ترین این ظرفیت هاست و بالغ بر ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در هرمزگان شناسایی شده است.
وی ادامه داد: با کمک مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های کشاورزی، برنامه ریزی و مطالعات خوبی در راستای ایجاد زیرساخت‌های مناسب در اراضی مستعد پرورش میگو در هرمزگان انجام شده است.
استاندار هرمزگان افزود: در گام نخست این طرح، پنج سایت در مجموع به مساحت ۱۴ هزار هکتار در مناطق ساحلی استان هرمزگان برای پرورش میگو مورد مطالعه قرار گرفته و در حال آماده سازی جهت واگذاری به بخش خصوصی است.
همتی تصریح کرد: برای رسیدن به تولید میگو در این مقدار از اراضی، به دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است که این کار با مشارکت بخش خصوصی و همچنین استفاده از ظرفیت و توانمندی مردم این منطقه انجام می شود.
وی گفت: متقاضیان بومی برای پرورش میگو در اولویت نخست واگذاری این اراضی قرار دارند و تلاش می‌کنیم تا در این زمینه تولید پایدار با استفاده از فناوری و دانش روز داشته باشیم و بتوانیم تحولات بزرگی را در این صنعت در هرمزگان رقم بزنیم.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: از تمامی افراد علاقه مند و تحصیل کرده به خصوص در حوزه شیلات دعوت می کنیم تا در این صنعت بزرگ حضور یابند تا بتوانیم گام‌های بزرگی را در عرصه پرورش میگو برداریم.
همتی خاطرنشان کرد: صنعت پرورش میگو اشتغال و ارزآوری گسترده‌ای را برای استان هرمزگان به همراه خواهد داشت و این طرح ها بدون اتکا به منابع دولتی و با استفاده از توانمندی بخش خصوصی و مردمی اجرایی می‌شوند.
استاندار هرمزگان همچنین به طرح ایجاد شهرک گلخانه ای در منطقه جگین در شرق هرمزگان اشاره کرد و افزود: این شهرک گلخانه‌ای تولید محصولات کشاورزی با ۱۶۰۰ هکتار وسعت و با تخصیص آب از سد جگین ایجاد می شود.
وی بیان داشت: نزدیکی به بندر جاسک موقعیت مناسبی را برای صادرات محصولات کشاورزی تولیدی در این شهرک گلخانه ای فراهم می کند و از سرمایه گذاران و مردم منطقه دعوت می‌کنیم تا در این طرح مشارکت داشته باشند.
وی یادآور شد: این شهرک گلخانه ای اشتغال گسترده ای را در این منطقه برای شهرستان‌های بشاگرد و جاسک ایجاد می‌کند.
مهندس علی اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور نیز در این دیدار، عنوان کرد: هرمزگان با مدیریت جهادی دکتر همتی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح های کشاورزی و شیلات است.
وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که پنج سایت بزرگ پرورش میگو در هرمزگان تا سال ۹۹ با ظرفیت تولید ۷۰ هزار تن و با ارزآوری ۳۵۰ میلیون دلار به بهره برداری برسند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور افزود: در حوزه ایجاد گلخانه های تولید محصولات کشاورزی نیز طرح های بزرگی در هرمزگان در حال انجام است و تحولات خوبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.