تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024

آخرین اخبار

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مناسبت فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس به منظور بررسی وضعیت آفات نخیلات شهر فین بندرعباس با حضور مریم جلیلى مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات، مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، امیر بابک صاحب نظر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حفظ نباتات، ولى الله رضایى معاون دفتر پیش آگاهى سازمان حفظ نباتات، عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مسعود گرگیج معاون بهبود تولیدات گیاهی استان، الهام اسدپور مدیر حفظ نباتات استان، بخشدار شهر فین و دیگر همکاران و باغداران شهر فین در بخشداری فین برگزار شد. ضبط یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق استاندار هرمزگان: نقش دولت در توسعه دریامحور به مثابه توانمندساز است جشنواره خلیج فارس باید ابعاد جهانی پیدا کند وظیفه ما زنده نگه داشتن تاریخ و هویت خلیج فارس است اقدامات اداره محیط زیست شهر ستان میناب در گرامیداشت هفته زمین پاگ رویداد بازی های ساحلی با اجرای بازی های بومی و ساحلی هرمزگان

1

مجتمع آموزشی ویژه کودکان اوتیسم در بندرعباس احداث می‌شود

  • کد خبر : 52854
  • 20 فروردین 1403 - 10:57
مجتمع آموزشی ویژه کودکان اوتیسم در بندرعباس احداث می‌شود

استاندار هرمزگان از احداث مرکزی آموزشی برای تسهیل در روند آموزش کودکان اوتیسمی و مناسب‌سازی مرکز فعلی آموزش کودکان اوتیسم خبرداد.

به گزارش هرمزگان امروز به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی شامگاه شنبه ۱۸فروردین به مناسبت روز جهانی اوتیسم با حضور در مدرسه اوتیسم مهرجو؛ ضمن بازدید از این مجتمع آموزشی مستقیما در جریان روند فعالیت و کمبودهای این مرکز قرار گرفت و با مربیان، معلمان و والدین کودکان اوتیسم به صحبت و تبادل نظر پرداخت.

استاندار هرمزگان در جمع خانواده‌های دارای کودک اوتیسم گفت: آشنا کردن جامعه با این نوع از اختلال طیفیِ عصبی-رشدی اهمیت بسیاری دارد، باید تلاش کنیم تا ظرافت‌های رفتاری با افراد اوتیسم را به جامعه بشناسانیم و به همه بفهمانیم که این افراد چه گنجینه‌های عظیمی هستند.

وی با قدردانی از زحمات معلمان و مربیان کودکان اوتیسم، با بیان اینکه ضرورت و سختی کار با این کودکان را درک می‌کند، افزود: نیازمندی‌های مجتمع آموزشی مهرجو در سریعترین زمان رفع خواهد شد و با نظر انجمن اوتیسم و آموزش و پرورش استثنایی محیط مدرسه مناسب‌سازی و تجهیز خواهد شد.

دوستی از تأمین اعتبار ساخت اتاق انتظار والدین نیز خبرداد و ابراز داشت: یکی از برنامه‌هایی که در دستورکار قرار خواهیم داد توسعه فضای آموزشی برای کودکان اوتیسم است و به این منظور با طراحی‌ای ویژه و منطبق بر نیازها کار احداث مرکز خاص کودکان اوتیسم در بندرعباس آغاز خواهد شد.

وی احداث پارکی ویژه اوتیسمی‌ها را از دیگر برنامه‌های پیش‌رو اعلام کرد و گفت: اما به‌عنوان برنامه‌ی کوتاه مدت می توانیم یکی از پارک‌های موجود بندرعباس را مناسب‌سازی کنیم. دوستی شناسایی و غربالگری دقیق در استان هرمزگان را ضروری دانست وتاکید داشت: لازم است آمار دقیق کودکان و افراد اوتیسم احصا شود ضمن اینکه اهتمام به این امر از بدو تولد می‌تواند منجر به آغاز آموزش‌ها از سنین پایین کودکی شود.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به دغدغه انجمن اوتیسم مبنی بر مشکلات اتباع در دریافت خدمات و مشکلات تأمین دارو تاکیدکرد: زمینه‌ تحصیل کودکان اوتیسمی اتباع نیز باید فراهم شود، جهت تأمین داروی کودکان اوتیسم نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=52854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.