تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
12

مادر جوان قشمی نجات بخش جان سه بیمار نیازمند عضو

  • کد خبر : 23396
  • 16 آذر 1399 - 10:50
مادر جوان قشمی نجات بخش جان سه بیمار نیازمند عضو
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم خاکسپاری مرحومه نادیه غلام پور ضمن عرض تسلیت، گفت: اهدای عضو و بخشیدن زندگی به چند نفر که نیازمند اعضاء بودند توفیقی است که نصیب این خانواده خیر و نیکوکار شده است.

به گزارش هرمزگان امروز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم خاکسپاری مرحومه نادیه غلام پور ضمن عرض تسلیت، گفت: اهدای عضو و بخشیدن زندگی به چند نفر که نیازمند اعضاء بودند توفیقی است که نصیب این خانواده خیر و نیکوکار شده است.

دکتر حسین پور فداکاری و ایثار خانواده مرحوم غلام پور را در شهرستان قشم الگو دانست و افزود : با تصمیم به موقعی که خانواده فداکار غلام پور بعد از اعلام پزشکان مبنی بر مرگ مغزی بیمار گرفتند و با اهداء اعضا این مادر دلسوز توانستند به سه نفر دیگر جانی دوباره بخشند.

وی با تقدیر از این حرکت خداپسندانه ابراز کرد: موقعیتی که خداوند بزرگ در آخرین فرصت ها به انسان عطا می کند برای این است که انسان بتواند از فرصت نهایی استفاده کرده و با مرگ خود به دیگران زندگی ببخشد.

دکتر حسین پور مردم جزیره را معتقد به اصول بنیادی دانست لذا بخشندگی و نیکوکاری آنان مایه مباهات و افتخار استان خواهد بود.

وی بیان کرد: در صورت مرگ هر یک از اعضای بدن، عضوهای دیگر که سالم هستند در کالبد دیگری حق ادامه حیات دارند و این توفیقی است که باید قدر بدانیم.

معاون بهداشتی دانشگاه خاطر نشان کرد: اگر فداکاری این خانواده خیر نبود به جای یک مراسم خاکسپاری شاهد چهار مراسم خاکسپاری می بودیم.

وی اظهار کرد: ۷۰۰ نفر بیمار دیالیزی که نیازمند اهدای عضو در استان وجود دارد که ۲۰ درصد آنها فوت می شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم ضمن تقدیر از خانواده مرحومه گفت: اهدا عضو نوید بخش زندگی دیگری است که می تواند الگوی مناسب برای تمامی مردم باشد.

دکتر بهزادی افزود: اعضای بیمار مرگ مغزی در مرحله اول جهت بیماران مورد نیاز در شهرستان بعد درون استانی و در صورت نیاز به خارج از استانی اهدا می شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23396
  • منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.