تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3

لزوم تلاش جدی برای کاهش مصرف دخانیات

  • کد خبر : 6489
  • 15 مرداد 1398 - 9:42
لزوم تلاش جدی برای کاهش مصرف دخانیات

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تأکید بر اینکه خطرات مصرف دخانیات در جامعه باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: گسترش آموزش‌های مرتبط با خطر و عوارض مصرف دخانیات به ویژه قلیان از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با این ناهنجاری اجتماعی است.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر عباس میرزاد در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان هرمزگان، با بیان اینکه تجربه ثابت کرده که مبارزه قهری و حذفی در جهت کنترل و کاهش دخانیات بطور کامل اثر بخش نیست، خاطرنشان کرد: باید با تدابیر لازم بتوان با مصرف دخانیات به ویژه قلیان در هرمزگان مقابله و آن را کنترل کرد.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و اطلاع رسانی میتواند برای کنترل و کاهش دخانیات اثر گذار باشد ، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین عوامل مصرف دخانیات ، در دسترس بودن عرضه آن است که باید در این خصوص چاره اندیشی عملی و کاربردی شود
میرزاد با تاکید براینکه متاسفانه شیوع مصرف دخانیات در جامعه به سنین پائین رسیده و امروز به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است، گفت: شیوع مصرف دخانیات به‌خصوص قلیان در سال‌های اخیر به یک عادت ناپسند در سطح جامعه به‌ویژه در میان جوانان تبدیل شده که استمرار این روند نیازمند چاره‌اندیشی متولیان امر و فرهنگ سازی مناسب است.
وی خاطرنشان کرد: باور غلط کمتر بودن آثار منفی دخانیات بخصوص قلیان، موجب افزایش استفاده از این مواد به ویژه در بین جوانان و حتی نوجوانان شده است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان از عوامل نگران‌کننده، گرایش زنان و دختران به مصرف قلیان دانست و عنوان کرد: طبق گفته متخصصان آثار مخرب مصرف این مواد در زنان و دختران بیشتر از متوسط استفاده آن در کشور و حدود سه برابر میانگین کشوری است.
میرزاد تأکید کرد: باید سطح اطلاعات و دانش خانواده‌ها در زمینهٔ آسیب های مصرف دخانیات به ویژه قلیان افزایش یابد، چرا که شکسته شدن قبح کشیدن قلیان ضربه جبران‌ناپذیری به‌سلامت جامعه وارد کرده است.
وی ممنوعیت استعمال قلیان در اماکن عمومی را بسیار مهم دانست و افزود: عدم عرضه و فروش قلیان به نوجوانان، تبیین مضر بودن مصرف این‌گونه مواد از سوی خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان و ایجاد شرایط و فضای مفرح و شاد برای انجام سرگرمی‌های مفید و مؤثر در اوقات فراغت آنها از جمله راهکارهای کاهش مصرف قلیان در جامعه است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=6489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.