تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
5
استاندار هرمزگان تاکید کرد:

لزوم ایجاد راه دسترسی سریع از منطقه پشتکوه به مرکز شهر سیریک/عملیات احداث سد رودخانه مرک در شهرستان سیریک سال آینده اغاز می‌شود

  • کد خبر : 24629
  • 13 دی 1399 - 11:58
لزوم ایجاد راه دسترسی سریع از منطقه پشتکوه به مرکز شهر سیریک/عملیات احداث سد رودخانه مرک در شهرستان سیریک سال آینده اغاز می‌شود
استاندار هرمزگان دو دستور ویژه را برای دسترسی آسان مردم و کشاورزان منطقه پشتکوه به مرکز شهرستان سیریک و تامین منابع آبی بخش کشاورزی این شهرستان صادر کرد.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در بازدید از منطقه پشتکوه در شهرستان سیریک با تاکید بر لزوم احداث راه ارتباطی منطقه پشتکوه به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی شهرستان به مرکز شهر سیریک، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را موظف کرد تا پایان سال جاده دسترسی ۱۲ کیلومتری پشتکوه به مرکز شهر سیریک را احداث کند.

وی ادامه داد: با احداث این محور ارتباطی، مسیر دسترسی کشاورزان و مردم منطقه پشتکوه به مرکز شهرستان، ۴۰ کیلومتر کوتاه تر می شود.

استاندار هرمزگان همچنین دستورات لازم را به منظور تامین منابع آبی برای توسعه بخش کشاورزی در منطقه پشتکوه صادر و اداره آب منطقه ای هرمزگان را موظف کرد با انجام کامل طرح مطالعاتی احداث سد بر روی رودخانه مرک، عملیات اجرایی آن را در سال ۱۴۰۰ و از محل اعتبارات طرح توسعه سواحل مکران آغاز کند.

همتی تصریح کرد: طرح مطالعاتی احداث سد بر روی رودخانه مرک در شهرستان سیریک با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و با احداث این سد با ۱۶۰ میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره سازی آب، امکان توسعه کشاورزی در سطح دو هزار هکتار از اراضی شهرستان سیریک فراهم می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.