تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
7

فقط جراره و بواشه پای استیضاح شهردار ماندند

  • کد خبر : 18685
  • 27 خرداد 1399 - 11:42
فقط جراره و بواشه پای استیضاح شهردار ماندند
سه نفر اعضاء شورا قانع نشدند اما برای امضاء استیضاح شرط گذاشتند..

⭕به گزارش هرمزگان امروز: فاطمه جراره، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در یکصدو هشتادمین جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص نتیجه جلسات طرح سوال از شهردار بندرعباس گفت: بنده و آقای بواشه به عنوان افرادی که طرح سوال از شهردار را در مسیر قانونی امضا کرده بودیم،خواستار پاسخگویی شهردار به سوالات مطروحه بودیم.

⭕ وی افزود: این روزها شاهد آن بودیم که مطرح کردن سوال توسط دو تن از اعضای شورای شهر از شهرداری حواشی زیادی برای شواری شهرو شهرداری به دنبال داشته است.

⭕جراره ادامه داد: از آنجایی که بعد از ۷سال از شهرداری امینی زاده این سوالات مطرح شده بود طبیعی بود که شبهاتی در این زمینه به وجود می آید.

⭕رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: این موضوع هم به نفع شهردار و هم به نفع شهرداری است که منجر به شفاف سازی در افکار عمومی شده است.

⭕وی عنوان کرد: معمولا در زمان شهرداری امینی زاده پاسخگویی به افکار عمومی به خوبی انجام نمی شده است که به نظر می رسد این مسائل خودش حرکت روبه جلویی بوده است.

⭕جراره تاکید کرد: چه بسا پس از مطرح شدن این سوالات شهرداری اقداماتی نیز انجام داده است و بسیاری از پروژه های به زمین مانده که حتی هزینه چندانی هم نداشت به سرانجام رسید.مانند نامگذاری برخی از خیابان های شهر که قبلا مصوب شده بود.

⭕رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: درجلسه پیش بعد از واگذاری وقت مکفی به شهردار برای پاسخگویی به سوالات، مقرر شد نتیجه گیری برای استیضاح یا عدم استیضاح به این جلسه موکول شود، بنابراین بنده هم با تک تک اعضا تماس تلفنی گرفتم که به غیر از من و بواشه سه نفر دیگر اظهار کردند که قانع نشدند و در صورتی که مطمئن باشند یک نفر دیگر به استیضاح رای می دهد آنها هم رای می دهندکه از همان روش منسوخ گذشته که اگر نفر سومی باشد من نیز نفر چهارم شما هستم استفاده کردند و البته سایر اعضا هم گفتند که پاسخ ها قانع کننده بود.

⭕جراره ادامه داد: برخی هم اعلام کردند چون جراره و بواشه سوالات را مطرح کردند امضا نمی کنند ولی خودشان سوالاتی از شهردار دارند که به وقتش مطرح می کنند.

⭕رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: این گوی و این میدان، قطعا چون من و بواشه همچنان منتقد عملکرد شهرداری هستیم از این قضیه حمایت می کنیم.

⭕وی افزود: شهردار در بسیاری از مسائل پاسخ قانع کننده ای نداد مانند: روند واگذاری دکه ها و کیوسک های سطح شهر، تبدیل وضعیت و جذب نیرو در شهرداری که تخلفات آن مشهود است. چه بسا افرادی با سابقه کوتاه تبدیل وضعیت شدند و موجب نارضایتی سایرین گشته است.

⭕جراره یادآور شد: این روزها همه شاهد منتشر شدن عکس فردی از شرکت نفت هستیم که بدلیل عدم دریافت حق و حقوقش اقدام به خودکشی نموده است. قبل از اینکه این اتفاقات در شهرداری بندرعباس بیفتد باید به فکر چاره ای باشیم. چراکه مواردی را داشته ایم که افرادی حدود ۱۲ ماه در شهرداری بندرعباس کار کرده اند و حقوقی دریافت ننموده اند.اول به خودم و بعد به دیگران در این مورد تذکر می دهم و موارد متعدد دیگری جزو طرح سوالات بود و پاسخ قانع کننده ای نگرفتیم.

⭕رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس درپایان خاطرنشان کرد: با این وجود مساله استیضاح شهردار بندرعباس به دلیل عدم همکاری اعضا همینجا به پایان می رسد.

⭕گفتنی است برای استیضاح شهردار باید حداقل یک سوم اعضا رای مثبت دهند که برای شورای اسلامی شهر بندرعباس حداقل ۴نفر از اعضا باید رای می دادند

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=18685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.