تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
6
دکتر همتی در آیین آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از آبشیرین کن به شهرهای پارسیان و دشتی مطرح کرد:

فعال شدن بندر منطقه ویژه پارسیان و اختصاص عوارض آلایندگی عسلویه به پارسیان از اقدامات بسیار مهم برای این شهرستان است که با پیگیری‌های گسترده محقق شد

  • کد خبر : 23670
  • 22 آذر 1399 - 12:46
فعال شدن بندر منطقه ویژه پارسیان و اختصاص عوارض آلایندگی عسلویه به پارسیان از اقدامات بسیار مهم برای این شهرستان است که با پیگیری‌های گسترده محقق شد
استاندار هرمزگان، فعال شدن بندر منطقه ویژه پارسیان و اختصاص عوارض آلایندگی عسلویه به پارسیان را از اقدامات بسیار مهم برای این شهرستان برشمرد که با پیگیری‌های گسترده محقق شد.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در آیین آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از آبشیرین کن به شهرهای پارسیان و دشتی، با بیان اینکه شهرستان پارسیان در آستانه تحولی بزرگ قرار دارد، عنوان کرد: چشم انداز و افق روشن و درخشانی برای آینده شهرستان پارسیان ترسیم شده است.

وی ادامه داد: در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان برای تولید بیش از ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، چهار میلیون تن فولاد، هزار و ۴۰۰ تن پودر آلومینا، پنج هزار مگاوات برق و آب شیرین کن ۷۵۰ هزار متر مکعبی هدفگذاری شده است که این منطقه ویژه را به منطقه‌ای بزرگ و تاثیرگذار همچون عسلویه تبدیل خواهد کرد.

استاندار هرمزگان افزود: باید خود را برای شروع به کار این پروژه های بزرگ در پارسیان آماده کنیم و در کنار آنها نیز طرح‌های مختلف خدماتی و گردشگری با انجام سرمایه‌گذاری‌های مختلف شکل می‌گیرد و رونق خواهد یافت.

همتی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های گسترده این منطقه، جهش های بزرگی در آن انجام می‌شود و جمعیت بسیاری در شهرستان پارسیان مشغول به کار خواهند شد.

وی با اشاره به پیگیری های گسترده مجموعه مدیریت عالی استان برای اختصاص عوارض آلایندگی عسلویه به شهرستان پارسیان، بیان داشت: در این راستا با انجام سنجش آلایندگی توسط محیط‌زیست، کمیسیون مربوطه به ریاست دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور اینجانب، دو بار تشکیل و در نهایت سهم شهرستان پارسیان از این محل تصویب و ابلاغ شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: گام اول و بسیار مهم در این راستا تشکیل کمیسیون و تصویب و ابلاغ سهمیه شهرستان پارسیان بود و در آینده نزدیک نیز با پیگیری‌هایی که خواهیم داشت، منابع و اعتبارات آن نیز جذب خواهد شد و این سهم حق شهرستان پارسیان بود که به تسریع در پروژه‌های این شهرستان کمک می‌کند.

همتی، فعال شدن بندر منطقه ویژه پارسیان را دیگر اقدام بسیار مهم در این شهرستان برشمرد و اظهار داشت: این کار نیز با پیگیری مستمر مدیریت عالی استان و همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول صورت گرفت و فاز نخست این بندر آماده بهره برداری شده است و توسعه آن نیز فاز به فاز انجام خواهد شد که موجب رونق هرچه بیشتر این منطقه می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش های مختلف منطقه ویژه پارسیان نیروهای زیادی مشغول به کار شده‌اند و این توسعه و جهش در کارها با کمک و همراهی یکدیگر به وجود آمده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در شرق و غرب این استان تحولات بزرگی در حال رقم خوردن است، یادآور شد: علاقه مندی و تقاضای بسیاری برای سرمایه‌گذاری در همه جای این استان به ویژه در شهرستان‌های جاسک و پارسیان وجود دارد.

همتی تاکید کرد: تسریع در روند سرمایه‌گذاری در استان باید مورد توجه همه دستگاه ها و مدیران مربوطه باشد تا این امر مهم در هرمزگان نهادینه شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.