تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
4

فروش کالاهای تقلبی در فضای مجازی تهدیدی جدی برای سلامت جامعه

  • کد خبر : 10869
  • 01 آبان 1398 - 11:27
فروش کالاهای تقلبی در فضای مجازی تهدیدی جدی برای سلامت جامعه

پنجمین جلسه کمیته حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه با حضور دستگاه های عضوء درسازمان صنعت ، معدن و تجارت استان برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز: در این جلسه که اعضاء کمیته حمایت از تولید حضور داشتند، پس از ارائه گزارش عملکرد در رابطه با افزایش توان بازرسی جهت پیگیری و جمع آوری محصولات آرایشی و مواد غذایی سلامت محور که بصورت قاچاق در واحدهای صنفی عرضه می گردد مواردی مطرح شد.

در ادامه همچنین موضوع آموزش و اطلاع رسانی در خصوص محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی سلامت محور در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

عبدالرضا پیروی منش در این جلسه گفت: لوازم های آرایشی که با برندهای معروف که از مواد نامرغوب در تولید آنها استفاده شده است، از طریق کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس به صورت هدفمند به کشور وارد و علاوه بر مباحث اقتصادی ، سلامت جامعه را تهدید می کند.

معاون بازرسی و رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان بر تشکیل منظم جلسات کارشناسی، تسریع در ساماندهی واحدهای عرضه کننده کالای آرایشی در فضای مجازی و برخورد با واحدهای فاقد مجوز، برخورد و جمع آوری ویترین های تبلیغی کالای آرایشی و سلامت محور ، ورود بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه به سطح عرضه، برنامه ریزی در راستای اطلاع رسانی و آموزش به عموم مردم راجع به مضرات استفاده از محصولات آرایشی نامرغوب، تشدید بازرسی های سطح عرضه، شناسایی برندهای تقلبی و قاچاق تاکید کرد.

وی عنوان کرد: به منظور اطلاع رسانی برای عموم شهروندان و آگاهی بخشی، صدا و سیما بعنوان مسئول کمیته فرهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نسبت به برگزاری میز گرد در راستای اطلاع رسانی شهروندان در تقاضای کالای تقلبی سلامت محور از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی با هماهنگی دستگاه های مرتبط اقدام نمایند.

معاون بازرسی و رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان در پایان افزود: در ۶ ماهه نخست سالجاری بیش از ۸۰۰ مورد بازرسی از واحدهای لوازم آرایشی و بهداشتی توسط بازرسان سازمان انجام شده است که از این تعداد بازرسی تعداد ۱۰ پرونده تخلف به ارزش ۱۸ میلیون ریال تشکیل شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.