تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
1

غربالگری بیش از ۸۰  درصد از جمعیت هدف در هرمزگان

  • کد خبر : 48421
  • 03 بهمن 1402 - 22:28
غربالگری بیش از ۸۰  درصد از جمعیت هدف در هرمزگان

به گزارش هرمزگان امروز ، بیش از ۸۰درصد از جمعیت هدف در استان هرمزگان تاسی ام دی ماه در پویش ملی غربالگری فشارخون و دیابت تحت غربالگری قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به پایان پویش ملی سلامت که از بیستم آبان ماه تا سی ام دی ماه همزمان با سراسر کشور برگزار شد عنوان کرد: بیش  از  ۹۵۰ هزار  نفر در پویش ملی سلامت از نظر دیابت و پرفشاری خون ارزیابی شدند.

دکتر عبدالجبار ذاکری بیان کرد : در غربالگری انجام شده ۱۷ هزار و  ۷۴۹ به عنوان پرفشاری خون یا مشکوک به فشارخون بالاو تعداد ۸ هزارو۴۶۷ نفر مشکوک یا مبتلا به دیابت شناسایی شده اند.

وی اعلام کرد: تعداد   ۱۶۷  نفر دارای فشارخون بالای  بحرانی  و   ۶۸۳  نفر  مشکوک  به دیابت   اورژانسی که در این پویش تشخیص داده شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه ۱۴ شهرستان استان مجری این طرح می باشند گفت : تیم ثابت و سیار این طرح هزارو ۲۶ تیم و هزارو ۸۰۱نفر نیروی انسانی مجری پویش این طرح می باشند.

دکتر ذاکری تاکید کرد : تمام افرادشناسایی شده در پویش ملی سلامت چه افرادی که بیماری پرفشاری خون و دیابت آنها بصورت قطعی تشخیص داده شده و افرادی که در معرض خطر این دو بیماری قرار دارند توسط مراقبان سلامت و پزشکان مورد ارزیابی مجدد و درمان فعال قرار می گیرند.

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=48421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.