تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
6

عشق به خدمت سخت ترین ماموریت ها را هم برایم آسان می کند

  • کد خبر : 10117
  • 14 مهر 1398 - 11:18
عشق به خدمت سخت ترین ماموریت ها را هم برایم آسان می کند

در هفته ناجا نمی شود از نیروی انتظامی حرف زد و یادی از فرمانده های یگان حفاظت نکرد، کسانی که آسیب‌ پذیرترین شغل‌ها را دارند اما کمتر دیده می‌شوند.به مناسبت هفته ناجا فرصت را مغتنم شمردم تا پای صحبت های سرهنگ اسفندیاری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی هرمزگان بنشینم .

به گزارش هرمزگان امروز: سرهنگ رحیم اسفندیاری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی هرمزگان که سال های سال در حفظ و حراست از کشورعزیزمان با دل و جان خدمت کرده می گوید عشق به مردم و وطن تنها اولویت کاری ش است.

برایش میز و صندلی معنایی ندارد همیشه با لبخند و روحیه گشاده در سر کار حاضر می شود و به جای امر و نهی در کنارنیروهای یگان در تمامی ماموریت ها خودش نیز همراه است ، دلسوزی و مهربانی و پای کاربودنش همکارانش را شیفته خود کرده است.

سرهنگ رحیم اسفندیاری می گوید : پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه افسری همکاری با نیروی اتظامی را آغاز کرده است و ۲۵ سال تجربه خدمت در استانهای سیستان و بلوچستان ، خراسان ، فارس و هرمزگان را داشته است.

چه چیزی باعث شد که پا به محیط پر مخاطره نیروی انتظامی و به ویژه یگان حفاظت بگذارید؟

نیروی انتظامی حافظ جان و مال مردم و تامین امنیت است عشق به مردم و خدمت همیشه سرلوحه همه کارهای من بوده است ، پس از خدمت در پاسگاهای انتطامی شهرهای مختلف و مبارزه با متخلفان ،عشق به طبیعت سبب شد که مسولیت یگان حفاظت را برعهده بگیرم زیرا طبیعت بزرگترین سرمایه ملی است نباید بگذاریم از طبیعت سواستفاده شود .

فرمانده یگان حفاظت از سختی های کار یگان اینگونه می گوید: یکی از مهمترین کارهای یگان حفاظت جلوگیری از تخریب و تصرف منابع طبیعی است با توجه به اهمیت منابع طبیعی در حفاظت از آب و خاک، این بخش با کمبود بودجه و نیروی انسانی روبه روست، امری که فشار بر پیکره حفاظتی منابع طبیعی را مضاعف کرده است.

سرهنگ اسفندیاری افزود: راه اندازی سامانه تلفنی ۱۵۰۴ سبب شده جوامع محلی همکاری زیادی با یگان داشته باشند زیرا مردم در زمینه امنیت و تخریب و تصرفات مردم حرف اول را می زنند.خیلی از دهیاری ها و شوراها نیز شماره من را دارند و همیشه در هر ساعتی که نیاز به گزارش دادن باشد پاسخگوی آنها هستم .

وی گفت: از زمان حضورم در این مجموعه تعاملات خوبی با نیروی انتظامی و پاسگاهای مرزی و ایستگاهای ایست و بازرسی در شهرستان ها داشته ایم و فرمانده پاسگاهها شهرستانها با فرمانده یگان ها ارتباط نزدیک تری داشته اند و دیدگاهشان نسبت به منابع طبیعی تغییر کرده و با حساسیت خاصی نسبت به حفظ عرصه های ملی تلاش کرده اند و از لحاظ ماموریت در شهریور ماه جز رتبه های برتر کشوری بودیم .

در شهریور ماه ۲۳ماموریت شبانه روزی اکیپ های گشت و مراقبت داشته ایم و در کارگاهای آموزشی هم یگان حضور داشته است و تلاش می شود در کلاس های اموزشی ضابطین اطفا حریق فعال شوند.

سرهنگ اسفندیاری با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی و پایین ترین دستمزدها در این بخش مواجه هستیم گفت: نیروی های یگان حفاظت اکثرا نیروهای شرکتی و یا سرباز هستند و از نظر تجهیزات خودرویی و موتوری نیز کمبود داریم و امیدواریم امسال چارت سازمانی یگان حفاظت تعیین شود تا هم وضعیت نیروها مشخص شود و هم بودجه جداگانه ای برای این یگان حفاظت طراحی شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.