تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

آخرین اخبار

ترویج فرهنگ سلامت یک وظیفه همگانیست محکومیت قاچاقچی سیگار در بندر لنگه برگزاری نشست علمی “خلیج فارس هویت ملی و تاریخی” در کیش برگزاری میز خدمت اداره محیط زیست شهر ستان بندرعباس در هفته زمین پاک شرکت ۴۰ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در کارگاه‌های تخصصی نمایش و قصه‌گویی هرمزگانی ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند نبی اله رشنو مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، شهرام الهیاری رئیس گروه پیشگیری؛ پیشبینی و هشدار دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، مهدی تیموری آشتیانی کارشناس پیشگیری؛ پیشبینی و هشدار دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به همراه اسد پور مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، روح‌الله رمضان‌پور رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از قرنطینه حفظ نباتات در اسکله باهنر و بندر شهید رجایی بازدید کردند. جشن خانوادگی روز ملی خلیج فارس در جزیره کیش

3

عدم رعایت حریم اراضی ساحلی وساخت ساختمان های غیر ضروری

  • کد خبر : 10009
  • 13 مهر 1398 - 10:44
عدم رعایت حریم اراضی ساحلی وساخت ساختمان های غیر ضروری

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در جلسه شورای اداری استان، با حضور ریاست قوه قضائیه به موضوعات مهمی از قبیل اسناد مالکیت محلات بندرعباس، پرورش میگو، تخریب محیط زیست، عدم رعایت حریم ساحل، پول های کثیف در انتخابات پرداخت.

به گزارش هرمزگان امروز: فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در جلسه شورای اداری استان هرمزگان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد به مطالبات مهم استان هرمزگان از دستگاه قضا پرداخت و بیان کرد: بر خود واجب می دانم که از مجاهدت‌های جنابعالی و همراهانتان در مبارزه جدی و موثر با فساد و قطع بازوان مفسدین به جای انگشتانشان، سپاسگزاری کرده و حمایت مردم انقلابی و خونگرم هرمزگان را به حضور شما اعلام دارم و خدا را شکر می‌کنم که تهمت‌های ناجوان‌مردانه ای که این چند سال به شما زده شد، نه با سخن که در عرصه عمل انقلابی به آن پاسخ دادید.

رئیس شورای اسلامی شهربندرعباس گفت: از اینکه در جمع مدیران ارشد استان هرمزگان، وقت را به بنده که سمتم را از مردم شریف بندرعباس دریافت کرده‌ام داده‌اید، سپاسگزارم و امیدوارم لسان خوبی برایشان باشم.

جراره خاطر نشان کرد: مردم محله های نخل ناخدا، نایبند، سنگ کن، خواجه عطا، آیت الله غفاری، سورو، حسین آباد و بسیاری از محلات دیگر بندرعباس ده ها سال است که در این محله ها ساکن هستند و قدمت حضور بعضی از آنها به حدود۶٠سال می رسد، اما متاسفانه هنوز در بلاتکلیفی نسبت به سند مالکیت به سر برده و برخی با سوء استفاده از خلاء های قانونی، نسبت به تملک اراضی آنان اقدام نموده اند.

جراره افزود : نبود سند مالکیت منجر به آن شده است که این محلات با وجود آن که بخش بزرگی از جمعیت بندرعباس را در خود جای داده است عملاً از ابتدایی‌ترین حقوق و امکانات شهرنشینی بی بهره باشند، و ورود قاطعانه دستگاه قضا و تنظیم ضرب الاجل زمانی برای حل همیشگی این مشکل می تواند زیرساخت مناسبی شود برای رسیدن خدمات بعدی و چشاندن طعم شیرین عزت و رفاه در سایه انقلاب اسلامی به این مردم باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه سخنانش با اشاره به مشکلات زیست محیطی در استان هرمزگان، تصریح کرد: متاسفانه با ورود صنعت در غرب بندرعباس و پارسیان و عدم توجه کافی به پیوست های زیست محیطی، مردم هرمزگان دچار آسیب های فراوان شده‌اند و از طرفی استیفای کامل حقوق مصرح در قانون در خصوص سهم آلایندگی، آنگونه که باید در اختیار شوراهای شهر قرار نمی گیرد، لذا ورود جنابعالی در این قضیه نیز مورد امتنان است.

جراره بیان کرد: معضل دیگر محیط زیستی هرمزگان عدم رعایت حریم اراضی ساحلی و مستحدث مصوب ۱۳۵۴ است که نمونه بارز این تخلف را می توانید در همین ساختمان استانداری هرمزگان ببینید و در سواحل جزیره قشم و شهرستان بندرعباس نمونه‌های زیادی برای بررسی همراهان شما وجود دارد. قاطعیت حضرتعالی در تخریب ساختمان‌های غیرضروری بنا شده در حریم ساحل مورد رجای واثق است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه خاطرنشان کرد:۱۸۰ هزار هکتار از سواحل خلیج فارس و دریای عمان قرار است به پرورش دهندگان میگو واگذار شود اما مراکز مهم علمی نسبت به آثار زیست محیطی این طرح و تاثیرات مخرب آن بر اکوسیستم خلیج فارس و دریای عمان تردیدهای جدی دارند و از طرفی در واگذاری‌ها، مردمان محلی گله های زیادی دارند.

جراره گفت: چند ماه دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد و افرادی که پول های کلان و کثیف خود را که اغلب در قاچاق کلان بدست آورده‌اند، در انتخابات برای فردی هزینه می کنند، و امید چندین برابرشان، به بیت‌المالی است که در دست دستگاه های دولتی و عمومی است. حال که حضرتعالی دستور ویژه در این زمینه داده‌اید و بالاترین مسئول دستگاه قضائی در استان، خود عضو هیات نظارت شورای نگهبان است، امید است این ریشه‌های اصلی فسادهای آینده در این دوره خشکانده شود، خواهشمند است به گونه ای برنامه ریزی بفرمایید که دستگاه های نظارتی و بازرسی مرکز به کمک دستگاه های نظارتی و بازرسی استان در کشف و مجازات فساد سلسه وار بشتابند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در پایان با اشاره به اینکه به صورت ویژه به فکر بانوان در محاکم قضائی بودید تشکر و قدردانی می شود،تصریح کرد: خواهشمندم کاهش مجازات حبس خدای نکرده مانعی برای رسیدن برخی زنان جامعه که مورد ظلم قرار گرفته اند به حقوق مسلمشان نباشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.