تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

عباس مویدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از افتتاح ۴۴۲ طرح در بخش کشاورزی خبر داد.

  • کد خبر : 48841
  • 11 بهمن 1402 - 21:59
عباس مویدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از افتتاح ۴۴۲ طرح در بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز ،
عباس مویدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از افتتاح ۴۴۲ طرح در بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان؛ عباس مویدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان  از افتتاح  ۴۴۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰۰هزار میلیارد ریال هم زمان با سفر آیت الله رئیسی، ریاست جمهور به استان خبر داد.

عباس مویدی در ای، و از آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین باغ نخیلات کشور در دشت پلپک بشاگرد بااعتباری بالغ‌بر۶۰ هزار میلیارد ریال در ۳هزار و ۶۰۰ هکتاری را که برای ۴۰۰۰نفر اشتغال‌زایی دارد و جز پروژه های شاخص می باشد خبر داد.

وی در ادامه ‌گفت: آغاز عملیات اجرایی کشت پنبه (شهر نساجی) جاسک بااعتبار ۵هزار و ۵۰۰میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی زارعت چوب در سیریک در دو هزار هکتار از دیگر پروژه‌ها بخش کشاورزی یاد کرد.

ایشان در ادامه در خصوص احداث و راه‌اندازی ۴۸واحد صنایع تبدیلی و غذایی سطح استان یادآور شد: این واحدها با حجم تولید ۴۴۰ هزار تن بااعتبار ۱۵۹میلیارد ریال راه‌اندازی می‌شود که برای هزار و ۶۰۲ نفر در استان اشتغال ایجاد می‌کند.

مویدی؛ از۹۲ پروژه تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی استان شامل اجرای آبیاری تحت‌فشار –خط انتقال آب در ۱۸۰۰هکتار بااعتبار یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال با ۱۳۰۰ اشتغال‌زایی سخن گفت و در ادامه افزود: در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان ۵۳ پروژه احداث واحدهای تولیدی گلخانه‌ای با مساحت ۷۶ هکتار و با اعتبار بالغ‌بر ۵هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال و با ۷۵۶ اشتغال‌زایی افتتاح می‌شود. همچین وی در ادامه، از ایجاد پنج واحد تولیدی مواد پروتئینی (مرغداری گوشتی) با ۱۷۶ هزار قطعه با رقم ۶۸ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان واحدهای راکد احیاشده را ۲۳۵ پروژه اعلام کرد، که حدود ۸ میلیارد ریال اعتبار به آنها اختصاص‌یافته و برای ۸۰۳ نفر شغل ایجاد می نماید.

مویدی در ادامه‌؛ از پروژه‌های مردم‌ نهاد نام برد که برای ۳۷۳ نفر اشتغال‌زایی دارد که این پروژه‌ها شامل توسعه پرورش زنبورعسل در حاجی‌آباد – رودان ، ایجاد واحد نوغانداری با کشت ۱۵ هزار نهال و ۱۷۱ مزرعه ماهیان گرمایی است.

این مقام مسئول در رابطه با مجوزهای صیادی و کشاورزی در سطح استان گفت: برای صدور مجوز صیادی، ۷هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی انجام و ۶ هزار و ۱۷۰ پرونده تشکیل‌ شده است. همچنین ۷ هزار و ۵۵۰ قطعه سند اراضی کشاورزی به مساحت ۶۵ هزار هکتار نیز در دولت سیزدهم صادرشده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی اولین طرح پرورش جلبک در ۵۰هکتار کندال سیریک خبر داد و عنوان کرد: برای راه‌اندازی این طرح، ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌یافته است که برای نفر۵۰۰ اشتغال‌زایی دارد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=48841

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.