تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
3

ظرفیت عظیم فرهنگی در هرمزگان وجود دارد

  • کد خبر : 6085
  • 06 مرداد 1398 - 9:37
ظرفیت عظیم فرهنگی در هرمزگان وجود دارد

استاندار هرمزگان گفت: ظرفیت عظیم فرهنگی در میان مردم استان هرمزگان وجود دارد و باید برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ، آداب و رسوم این استان تلاش کنیم.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه مردم استان هرمزگان سال هاست که با وحدت و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند، عنوان کرد: نقش علمای شیعه و اهل سنت هرمزگان در ایجاد وحدت و انسجام و همگرایی در این استان بسیار مهم بوده است و مردم در این استان در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز دارند.
وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی باید وضعیت موجود جامعه را به خوبی بشناسد و در راستای هدایت جامعه به مسیر درست فرهنگی اقدام کند.
استاندار هرمزگان وجود آداب، رسوم و سنن با قدمت در کشورمان را یک پشتوانه مردمی عظیم فرهنگی دانست و بیان داشت: با تکیه بر این ظرفیت مهم مردمی در حوزه فرهنگ می توان اقدامات اساسی در این حوزه انجام داد.
همتی تصریح کرد: همچنین در مواجهه با پدیده های جدید در حوزه فرهنگ از جمله فضای مجازی باید طراحی و برنامه‌ریزی مناسب را داشته باشیم و آموزش های عمومی در این حوزه ها به طور منظم ارائه شود.
وی با تأکید بر لزوم ایجاد هماهنگی در حوزه فرهنگ، اظهار داشت: ایجاد هم افزایی میان نهادها و دستگاه های مختلف فرهنگی از جمله اقداماتی است که شورای فرهنگ عمومی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.
استاندار هرمزگان در ادامه هرمزگان را یک استان بسیار مستعد در حوزه گردشگری دانست و افزود: برای جذب ۱۰ میلیون گردشگر در این استان برنامه‌ریزی شده که توجه همگان باید به این مقوله مهم معطوف باشد.
همتی خاطرنشان کرد: ظرفیت عظیم فرهنگی در میان مردم استان هرمزگان وجود دارد و باید برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ، آداب و رسوم این استان تلاش کنیم.
شایان ذکر است؛ در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان، حکم انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبادی زاده به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان اعطا و تفاهم نامه توسعه فرهنگی استان هرمزگان توسط دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر همتی استاندار هرمزگان امضا شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=6085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.