تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
2

طرح های مناسبی در حوزه اجتماعی تدوین و در محلات اجرایی شود

  • کد خبر : 6449
  • 14 مرداد 1398 - 10:28
طرح های مناسبی در حوزه اجتماعی تدوین و در محلات اجرایی شود

استاندار هرمزگان گفت: مشارکت مردم در نوسازی و ساخت خانه های جدید در محلات دارای بافت فرسوده بسیار مهم است و دفاتر تسهیلگری نقش مهمی در تشویق مردم به مشارکت در این طرح مهم دارند.

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست با مدیران دفاتر تسهیلگری محلات شهر بندرعباس، عنوان کرد: راه اندازی دفاتر تسهیلگری در محلات شیوه بسیار خوبی در راستای مدیریت محلات است و این دفاتر تاثیرگذاری خوبی در محلات دارند.
وی ادامه داد: دفاتر تسهیلگری با حضور در بطن محلات، مشکلات آنها را به خوبی شناسایی و راهکارهای مناسبی را جهت رفع مشکلات پیشنهاد و اجرایی می کنند و دستگاه های اجرایی نیز باید با این دفاتر هماهنگی داشته باشند.
استاندار هرمزگان افزود: وزارت کشور اعتبارات خوبی را برای برنامه‌های حوزه اجتماعی در نظر گرفته که این بودجه ها با ارائه طرح تخصیص پیدا می کنند.
همتی تصریح کرد: باید با کمک دفاتر تسهیلگری طرح های مناسب جهت اجرا در محلات شهر بندرعباس در حوزه اجتماعی تهیه و با جذب اعتبارات از طریق وزارت کشور، این طرح ها به مرحله اجرا درآیند.
وی خاطرنشان کرد: دفاتر تسهیلگری باید جوانان تحصیل کرده در محلات را به کار بگیرند و از توانمندی این جوانان در راستای اجرای برنامه های خود استفاده کنند.
وی اضافه کرد: یکی از مواردی که دفاتر تسهیلگری می‌توانند کمک خوبی برای اجرای آن داشته باشند، نوسازی بافت فرسوده در محلات شهر بندرعباس است.
استاندار هرمزگان بیان داشت: هدف ما این است که در سال جاری نوسازی سه هزار واحد مسکونی در محلات دارای بافت فرسوده شهر بندرعباس را آغاز کنیم که از دفاتر تسهیلگری انتظار داریم تا با گفتگو با مردم این محلات، شرایط نوسازی را برای آنان تبیین و آنها را برای مشارکت در ساخت و ساز خانه های جدید تشویق کنند.
همتی اظهار داشت: در این راستا یکی از شیوه ها پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت و تخفیف ۹۰ درصدی در صدور پروانه ساخت به خود افرادی است که قصد ساخت و نوسازی خانه را داشته باشند و همچنین مالکان خانه های موجود در بافت فرسوده می‌توانند با توافق با توسعه گرها، زمین را در اختیار آنها قرار داده تا توسعه گرها عملیات ساخت و ساز خانه های جدید را برای آنها انجام دهند.
وی گفت: با توجه به این موضوعات، مشارکت مردم در نوسازی و ساخت خانه های جدید در محلات دارای بافت فرسوده بسیار مهم است و دفاتر تسهیلگری نقش مهمی در تشویق مردم به مشارکت در این طرح مهم دارند.
استاندار هرمزگان توسعه و ترویج آموزش های فنی حرفه ای و مهارت آموزی در محلات را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: این کار در راستای اشتغالزایی و ایجاد کسب و کار در محلات بسیار مهم است و باید مورد توجه دفاتر تسهیلگری قرار گیرد.
همتی تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی را از دیگر محورهای مهم برای فعالیت دفاتر تسهیلگری در محلات دانست و بر لزوم توجه به این امر تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=6449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.