تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
1

طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محلات به خورها آغاز می‌شود

  • کد خبر : 53862
  • 15 اردیبهشت 1403 - 22:57
طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محلات به خورها آغاز می‌شود

استاندار هرمزگان در نشست بررسی طرح تصفیه فاضلاب بندرعباس مطرح کرد: طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محلات به خورها آغاز می‌شود

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، ظهر جمعه ۱۴ اردیبهشت نشست بررسی مسائل و چالش های تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس در محل پروژه به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان و باحضور مدیرعامل آبفا، مدیران و کارشناسان اجرایی پروژه برگزارشد.

استاندار هرمزگان پروژه تصفیه فاضلاب را یکی از نیازهای اساسی شهر بندرعباس دانست و گفت: پیشرفت پروژه قابل قبول است و ۳ فاز از پروژه به پایان رسیده, سه فاز دیگر هم پیشرفت مناسب و مطابق برنامه دارند.

وی با تأکید بر اهمیت وعده دولت به مردم افزود: به مردم قول دادیم سالجاری پایان این پروژه و تحقق مطالبه بحق‌شان باشد، در این جلسه با جزییات مراحل فازهای اجرایی بررسی شد، یک سری مشکلات هم وجود دارد ازجمله ثبت سفارش و مسائل ارزی که برای تامین آن از تهران پیگیری خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان، اظهار داشت: فاز چهارم طرح به عنوان فاز اصلی در حوزه مهندسی، برق، تامین ابزارهای دقیق و کالاهای زمان چند مسئله دارد که در این جلسه مشترک درخصوص چالش ها بحث و بررسی خوبی انجام گرفت و تصمیماتی هم برای تأمین برق این پروژه گرفته شد. 

وی ادامه داد: چون پروژه در انتهای کار قرار دارد باید شبکه انتقال قدرتش دیده شود که با تعریف مسیر دسترسی بدون معارض، می‌توانیم برق را تا محل پروژه تامین کنیم. 

دوستی به سه مسئله مهم فاضلاب بندرعباس اشاره و تاکید داشت:ریختن مستقیم فاضلاب از برخی محلات به خورها، فرسودگی خطوط و افزودن برخی تأسیسات برای رفع آلودگی  نیز مسائل مهم ساماندهی فاضلاب هستند که در این جلسه مشترک بحث و مصوب شد از ۱۳۰ کیلومتر لوله و شبکه فرسوده، در فاز اول ترمیم و نوسازی ۳۸ کیلومتر به فوریت آغاز شود. 

وی ادامه داد: پروژه ایجاد شبکه فاضلاب در محلاتی که فاضلاب‌شان مستقیم به خورها می‌ریزد و در طرح اولیه فاضلاب هم دیده نشده‌ نیز، با تأمین اعتبار از محل مولد سازی املاک دولت به سرعت آغاز خواهد شد تا بتوانیم ۱۸ ماه آینده بخش عمده ای از فاضلابی که به خورها ریخته می‌شود را جمع آوری کنیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت ساماندهی فاضلاب شهرک پیامبر اعظم بندرعباس گفت: در ماه‌های آینده این پروژه نیز ازطریق سرمایه گذار با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان شروع می‌شود تا پرونده فاضلاب شهر بندرعباس برای بلند مدت بسته شود. 

وی با اشاره به افتتاح ۳ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال و بهره برداری از ۱۵۰۰ واحد دیگر در سال ۱۴۰۴ در شهر بندرعباس نیز توضیح داد: با توجه به پروژه ۱۵ هزار واحدی شهر بندرعباس همچنین برخی شهرک‌های مسکونی و اضافه شدن حجم فاضلاب، افق طرح تصفیه فاضلاب بلند مدت و جامع دیده شده است. 

استاندار هرمزگان پیش ازاین نشست با حضور در تصفیه خانه شهر بندرعباس از طرح فاز یک، فاز دو و فاز چهار این پروژه بازدید و به مناسبت روز کارگر از کارگران این مجموعه با اهدای گل تجلیل کرد. 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=53862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.