تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
8

طرح‌های توسعه‌ای بزرگترین بندر تجاری کشور

  • کد خبر : 4859
  • 11 تیر 1398 - 9:47
طرح‌های توسعه‌ای بزرگترین بندر تجاری کشور

ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی، اسکله‌های جدید نفتی، فاز ۳ پایانه کانتینری و شهر لجستیکی خلیج فارس با هدف رونق بخشی به فعالیت‌های تولیدی در دستور کار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز الله مراد عفیفی پور افزود: باساخت مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی ظرفیت کانتینری این بندر از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار TEU (هر تی‌ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) به ۸ میلیون TEU افزایش می‌یابد.
وی افزود: دراین طرح باساخت هزار و ۴۰۰ متر، اسکله جدید با آبخور ۱۷ و نیم متر امکان پهلوگیری کشتی‌های کانتینری نسل هفتم دنیا با ظرفیت ۱۸هزار و ۴۰۰ TEU فراهم می‌شود.
وی گفت: ۸۰۰ متر از اسکله‌های این طرح، تا پایان امسال آماده می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از ساخت سه پست اسکله ۱۰۰ هزار تنی در بندر خلیج فارس با ظرفیت مجموع تخلیه و بارگیری ۳۴ میلیون تن فرآورده نفتی خبر داد و افزود: بهره برداری از این اسکله ها، ظرفیت بندر را ۳۰درصد افزایش می‌دهد.
عفیفی پور افزود: اسکله‌هایی برای پشتیبانی از تولیدات صادراتی پالایشگاه‌های بندرعباس، نفت ستاره و سایر پالایشگاه‌های بزرگ کشور در دست ساخت است.
وی با اشاره به توسعه اراضی پسکرانه بندر شهید رجایی گفت: با آماده سازی و الحاق ۲۷۰۰ هکتار اراضی جدید در شمال این بندر، وسعت اراضی پسکرانه به میزان بیش از دو برابر افزایش می‌یابد.
اکنون وسعت این بندر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار است
عفیفی پور افزود: با ساخت شهر لجستیکی خلیج فارس اراضی الحاقی زمینه رونق فعالیت‌های لجستیکی و تولیدی فراهم خواهد شد.
وی گفت: در سه ماه نخست امسال دو فقره قرارداد سرمایه گذاری به ارزش ۱۱۴میلیارد تومان با بخش خصوصی منعقد شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزود: در حال حاضر نیز سه پروژه جذب سرمایه بخش خصوصی در مراحل نهایی تشریفات واگذاری و عقد قرارداد است که در نیمه نخست امسال به سرانجام خواهد رسید.
وی گفت: برای افزایش بهره وری فرآیند صادرات مواد معدنی، یک سرمایه گذار توانمند بخش خصوصی انتخاب شده است که در مرحله نهایی واگذاری پروژه (اخذ ضمانت نامه از سرمایه گذار) قرار دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزود:این پایانه مکانیزه از جمله بزرگترین طرح‌های سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی است که با فراهم کردن ظرفیتی معادل ۵۰ میلیون تن معادل نیمی از ظرفیت فعلی تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر، عملیات واردات مواد اولیه کارخانجات داخلی و صادرات مواد معدنی تولیدی معادن کشور را پشتیبانی می‌کند.
به گفته عفیفی پور ساخت این پایانه دو تا سه سال آینده جابه جایی ۲ برابری کالا را به دنبال دارد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از احیای پروژه نیمه کاره سردخانه ۲۰۰هزار تنی پس از ۲۳ سال رکود به همت یک بانوی هرمزگانی خبر داد و گفت: عملیات تکمیل و ساخت و ساز این سردخانه در دست اجرا است که نیاز استان در زمینه تامین زیرساخت‌های نگهداری و صادرات محصولات کشاورزی برطرف می‌شود

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=4859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.