تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
5

ضرورت الحاق پارکینگ صدف به بندر شهید حقانی برای رفاه مسافران

  • کد خبر : 11520
  • 23 آبان 1398 - 10:39
ضرورت الحاق پارکینگ صدف به بندر شهید حقانی برای رفاه مسافران

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر توسعه زیرساخت های بندر شهید حقانی را نمود عینی تعامل شهر و بندر و گامی مهم در زمینه ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر دانست و گفت: الحاق پارکینگ ساحلی صدف به این پایانه دریایی موجب رفاه مسافران جزایر و روان سازی ترافیک می شود.

به گزارش هرمزگان امروز: “حمیدرضا محمدحسینی” در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس از بندرشهید حقانی با اشاره به تعاملات فیمابین بندر شهید حقانی با مجموعه شورای اسلامی و شهرداری بندرعباس، ضرورت تسریع در تفکیک مسیرهای خودرویی و مسافران پیاده و همچنین مسیرهای مربوط به خودروهای برقی در اراضی تحت تملک شهرداری را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: این امر موجب باز شدن گره ترافیکی در محوطه جلوی دروازه اصلی این بندر طی روزهای پرتردد سال به ویژه ایام نوروز، خواهد شد و مسافران و گردشگران، امکان دسترسی آسان تر به بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران را پیدا خواهند کرد.

محمدحسینی انجام مطالعات بازآفرینی تعامل شهر و بندر را به عنوان دغدغه مهم مسئولان سازمان بنادر در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، این فضای تعاملی در مرکز استان هرمزگان در یک کانال روان تر و هماهنگ‌تر قرار گرفته است که با برگزاری نشست های مشترک به شکل مستمر و بیان دیدگاهها و هم اندیشی، می توان خدمات مطلوبتری را در همه حوزه ها به هموطنانی ارایه کرد که قصد بهره مندی از لذت تجربه سفرهای دریایی را دارند.

محمدحسینی الحاق پارکینگ صدف در ضلع شمال شرقی به مجموعه بندر شهید حقانی را گامی مهم برای ایجاد دسترسی آسانتر و سریعتر مسافران به سالن اصلی پایانه عنوان کرد و افزود: واگذاری این اراضی به سازمان بنادر و دریانوردی و ایجاد زیرساخت های استاندارد در محیط پیرامونی می تواند در امر یکپارچه سازی و تجمیع خدمات موثر باشد تحقق این مهم، اهتمام ویژه مسئولین امر را می طلبد.

وی اضافه کرد: طی سال های ۹۶ و ۹۷با همکاری شهرداری، مسیر خروجی ویژه ای در پارکینگ صدف به منظور تسریع و تسهیل تردد مسافران و خودروهای برقی به خیابان اصلی ایجاد شده بود، اما اواخر سال گذشته با انجام طرح های جدید توسعه ای این پارکینگ، محور خروجی مذکور بسته شد که ضرورت دارد برای کاهش ترافیک دروازه اصلی، مجددا بازگشایی و بهسازی شود.

مدیر بندر شهید باهنر از جمله مشکلات احصا شده در ارزیابی های میدانی مراجعین و مسافران دریایی را اطلاعات نادرست تابلوهای راهنمای شهری برشمرد و گفت: متاسفانه آنچه در این تابلوها در معرض دید گردشگران قرار گرفته درج کلمه “اسکله”(محل پهلوگیری شناور) به جای “بندر شهید حقانی” است که این اشتباه رایج هم به لحاظ ادبیات بندری و دریایی است و هم مسافران را دچار سردرگمی می کند.

وی از مدیریت شهری بندرعباس خواست نسبت به اصلاح و تغییر مشخصات تابلوهای راهنما و استفاده کردن بندر به جای اسکله در مورد پایانه دریایی شهید حقانی اقدام نمایند.

شایان ذکر است، بازدید از بخش های مختلف بندر شهید حقانی و آشنا شدن نسبت به روند خدمات رسانی به مردم در حوزهای بندری و مسیرهای سه گانه دریایی مرکز استان هرمزگان(بندرعباس به قشم، هرمز و لارک) از جمله برنامه های بازدید نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر بندرعباس در بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور بود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.