تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
4

ضرورت استفاده از روش های نوین آبیاری و کشت در هرمزگان

  • کد خبر : 9966
  • 10 مهر 1398 - 12:07
ضرورت استفاده از روش های نوین آبیاری و کشت در هرمزگان

همه ظرفیت ها ‌برای بازسازی، اصلاح و احیاء باغات استان با هدف رونق اشتغال و تولید در مناطق روستایی به کار گرفته شود.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر ایرج حیدری در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان با اشاره به اهمیت نوسازی و احیاء باغات استان، عنوان کرد: جذب منابع ملی و استانی برای بازسازی، اصلاح و احیاء باغات استان در دستور کار قرار گیرد.

وی در همین رابطه گفت: از ظرفیت شورای برنامه ریزی جهت تسریع در اجرای طرح های بازسازی، اصلاح و احیاء باغات مناطق مختلف استان که زمینه ساز رونق مناطق روستایی خواهد شد بهره گرفته خواهد شد و در این زمینه پتانسیل جوامع محلی نیز به کار گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی روش های نوین آبیاری و کشت در سطح مزارع باغی و کشاورزی هرمزگان بهره گرفته شود.

حیدری با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت آب‌شیرین کن ها برای توسعه بخش کشاورزی، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت آبشیرین کن ها در قطب های کشاورزی استان برای اجرای طرح‌های کشاورزی و باغداری در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: توسعه کشت های گلخانه ای می تواند نقش بسزایی در بهره وری منابع آبی استان و تولید محصول سالم و صادرات محور ایفا نماید و در این زمینه شرکت شهرک‌های کشاورزی مسئولیتی مهم برعهده دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: تدوین برنامه های توسعه اقتصاد و اشتغال مناطق روستایی استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی با مشارکت و نظر فرمانداران برای بهبود اشتغال و معیشت روستاییان استان با جدیت دنبال گردد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.