تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

صید فراساحل در سال جاری افزایش می یابد

  • کد خبر : 53141
  • 30 فروردین 1403 - 22:54
صید فراساحل در سال جاری افزایش می یابد

افزایش صید فراساحل و پایداری صید در سال جاری با جدیت دنبال می شود.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، معاون صید و بنادر ماهیگیری در همایش مدیران سازمان شیلات ایران که امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در محل این سازمان برپاست گفت: ۱۳۶ هزار نفر صیاد در نوار ساحلی کشور اشتغال دارند و وجود ۱۱ هزار و ۵۸۴ شناور، ۱۲۲ فروند کشتی و سایر شناورهایی که در صید انواع آبزیان فعالیت دارند پتانسیل بسیار مناسبی است و اشتغال بسیار خوبی را برای این جامعه ایجاد کرده است.

عطاءاله رئیسی افزود: موفقیت های بسیار خوبی از جمله در حوزه صدور مجوزها را شاهد بودیم و امیدواریم در سال جاری شاهد بهره برداری از اولین کشتی پشتیبان و استفاده از ظرفیت آن درحوزه صید و صیادی باشیم.

وی همکاری با سازمان یونیدو، صید فراساحل، تدوین آیین نامه مدیریت صید کیلکا ماهیان و ماهیان استخوانی را برخی از اقدامات انجام شده در این معاونت برشمرد و افزود: مدیریت پروانه صید در سازمان شیلات ایران شکل گرفته و امیدواریم در سایر ادارات کل نیز ادامه داشته باشد.

رئیسی درباره سیاست های این معاونت در سال ۱۴۰۳ بر پایداری و حفظ ذخایر آبزیان تاکید کرد و گفت: در شمال کشور به دنبال افزایش صید نیستیم بلکه وجود ۱۷ تعاونی پره برای حفظ ذخایر و پایداری صید پتانسیل بسیار خوبی است که مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی درباره برنامه های مدنظر سال جاری برای آب های جنوبی کشور گفت: به دنبال افزایش صید فراساحل به ویژه در تون ماهیان هستیم و علاوه بر آن ارتقاء مدیریت بهره برداری از صید، استفاده از فرصت های جدید بهره برداری، تقویت استفاده از مدیریت ماهیگیری و …  را مدنظر داریم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=53141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.