تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

آخرین اخبار

ترویج فرهنگ سلامت یک وظیفه همگانیست محکومیت قاچاقچی سیگار در بندر لنگه برگزاری نشست علمی “خلیج فارس هویت ملی و تاریخی” در کیش برگزاری میز خدمت اداره محیط زیست شهر ستان بندرعباس در هفته زمین پاک شرکت ۴۰ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در کارگاه‌های تخصصی نمایش و قصه‌گویی هرمزگانی ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند نبی اله رشنو مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، شهرام الهیاری رئیس گروه پیشگیری؛ پیشبینی و هشدار دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، مهدی تیموری آشتیانی کارشناس پیشگیری؛ پیشبینی و هشدار دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به همراه اسد پور مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، روح‌الله رمضان‌پور رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از قرنطینه حفظ نباتات در اسکله باهنر و بندر شهید رجایی بازدید کردند. جشن خانوادگی روز ملی خلیج فارس در جزیره کیش

5

صادرات غیرنفتی ۱۴ درصد و ترانشیپ ۲۴ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 8210
  • 17 شهریور 1398 - 10:31
صادرات غیرنفتی ۱۴ درصد و ترانشیپ ۲۴ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی ۴۲میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان با آهنگ رشد ۴درصدی و ترابری ۸,۵ میلیون نفر سفر در پایانه های دریایی با افزایش ۷درصدی طی پنج ماهه سال جاری خبر داد

به گزارش هرمزگان امروز، “اله مراد عفیفی پور” با تشریح گزارشی از عملکرد مجموعه ۷۱ بندر استان هرمزگان در دوره زمانی پنج ماه نخست سال ۹۸، اظهار داشت: از مجموع ۴۱ میلیون و ۷۷۷ هزار تن کالای تخلیه و بارگیری شده، ۲۸ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۳۳۰ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی با رشد ۸ درصدی و ۱۳ میلیون و ۸۳ هزار و ۵۱۵ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

رشد ۱۴ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی

وی حجم صادرات غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان را ۱۷ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۷۸۰ تن با رشد ۱۳,۹ درصدی اعلام کرد و افزود: از آغاز سال ۹۸ تا ابتدای شهریور ماه جاری، یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۵۰۷ تن از این کالاها، با رشد مثبت ۲۴,۶ درصدی ترانشیپ و یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۶۳۴ تن نیز ترانزیت شد.

عفیفی پور از کابوتاژ (کران بری) سه میلیون و ۵۱۳ هزار و ۱۹۸ تن با افزایش ۶,۶ درصدی و همچنین واردات سه میلیون و ۴۱۷ هزار و ۸۳۸ تن کالای غیرنفتی در بنادر این استان خبر داد.

ترانزیت فرآورده نفتی ۵۸ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات فرآورده های نفتی در بنادر این استان را پنج میلیون و ۷۴ هزار و ۴۳۲ تن اعلام کرد و گفت: طی مدت یاد شده، ۳۴ هزار و ۳۰۰ تن، با افزایش چشمگیر ۵۸,۴ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ترانزیت و هشت میلیون و ۵۴۳ هزار و ۷۵۳ تن، کابوتاژ شد که در این بخش رشد ۷,۷ درصدی به ثبت رسید.

۶۸۱ هزار TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شد

وی اظهار داشت: در دوره زمانی پنج ماهه نخست سال جاری، ۶۸۱ هزار و ۳۴ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد .

تردد ۳۴ هزار فروند شناور به بنادر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری ۳۴ هزار و ۴۴۸ فروند شناور در بنادر این استان خبر داد و گفت: از این رقم، دو هزار و ۱۱۱ فروند شامل کشتی های بالای هزار تن و ۳۲ هزار و ۳۳۷ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

عفیفی پور هرمزگان را پایتخت مسافرت های دریایی ایران توصیف کرد و گفت: از آغاز امسال تا ابتدای شهریور ماه جاری که یک دوره زمانی پنج ماهه را شامل می شود، ترابری هشت میلیون و ۴۸۳ هزار و ۴۴ نفر سفر در بنادر و پایانه های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید. که رشد مثبت ۷,۷درصدی را شاهد بودیم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=8210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.