تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
2

شکل‌گیری جامعه سالم در گروی سلامت روحی و جسمی

  • کد خبر : 10819
  • 30 مهر 1398 - 9:32
شکل‌گیری جامعه سالم در گروی سلامت روحی و جسمی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، شکل‌گیری جامعه ای سالم و با نشاط را منوط به تامین سلامت روحی و جسمی اعضای آن جامعه دانست.

به گزارش هرمزگان امروز: مریم یگانه در آئین معنوی غبارروبی امامزاده سید مظفر(ع) که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش برگزار شد، اظهار داشت: ورزش از جمله عواملی است که به رشد اجتماعی و تقویت روابط اجتماعی زنان منجر می‌شود.

وی در ادامه به فواید ورزش اشاره داشت و افزود: ورزش همچنین سبب رهایی از فشارها و تنش‌های روحی و مقابله با بحران‌های آسیب‌زای زندگی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، همچنین زدودن کسالت و تنبلی و ایجاد نشاط و شادابی، بالا رفتن عزت نفس و ایجاد انگیزه، تناسب فیزیکی و بهبود سلامتی، رشد و پرورش رغبت‌های مثبت و جهت دهی آن‌ها به سوی خیر و کمال، توجه به کرامت و والایی خود و خویشتن داری در برابر نابسامانی‌ها و مفسده‌ها و شناخت مسؤولیت‌های انسانی و اسلامی و سعی در انجام هر چه بهتر تکالیف و وظایف خود را از دیگر آثار مثبت و برکات ورزش در جامعه نام برد.

یگانه، شکل‌گیری جامعه ای سالم و با نشاط را منوط به تامین سلامت روحی و جسمی اعضای آن جامعه دانست و سلامت زنان به عنوان نیمی از پیکره جامعه، به منظور ایفای نقش‌های مادری و تربیت نسل و انجام وظایف متعدد دیگر را یک نیاز اصلی و اساسی عنوان کرد.

وی به جایگاه ورزش در جهان اشاره و ابراز داشت: ورزش امروزه در کشورهای پیشرفته دنیا، به عنوان عاملی ضروری برای سلامتی جسمانی و روانی شناخته شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.