تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

شرکت های دانش بنیان فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهند

  • کد خبر : 6031
  • 05 مرداد 1398 - 9:46
شرکت های دانش بنیان فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهند و پژوهش هایی که در این شرکت ها ایجاد می شود باید قابلیت اجرا داشته باشند تا پژوهشی مفید تلقی شود.

به گزارش هرمزگان امروز ، نازنین شیبانی درجلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان هرمزگان، عنوان کرد: تجارت واقعی با زحمت و تلاش به دست می آید و تنها هزینه کردن برای رسیدن به تجارت کافی نیست بلکه داشتن کار و پژوهشی و کارعلمی مفید که در بازار قابل مطرح کردن باشد می تواند یک تجارت واقعی و پژوهشی مفید باشد.
وی گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهند و پژوهش هایی که در این شرکت ها ایجاد می شود باید قابلیت اجرا و تجارت را داشته باشند تا پژوهشی مفید تلقی شود.
وی افزود: به شرکت های دانش بنیانی اعتبار داده می شود که طرح آن قابل توسعه و استفاده باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: ساختار پژوهشی می تواند تکنولوژی را توسعه دهد از بخش خصوصی برای فعالیت هر چه بیشتر و بهتر کمک گرفت.
وی افزود: شرکت های خصوصی می توانند با استفاده از شرکت های دانش بنیان و کمک گرفتن از تحقیقات تجارت خود را رونق دهند و هر پژوهش و طرح اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد می تواند به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شود.
وی با اشاره به این که در آینده به این شرکت ها اعتبارات خوبی تعلق می گیرد، گفت: در حوزه حمایت از محصولات تولیدی جدید هیچ محدودیتی وجود ندارد و اساتید دانشگاهی که تحقیقاتی ارائه می دهند می توانند از طرح های خود در فعالیت های تجاری استفاده کنند و یا با ایجاد بنگاهی اقتصادی باعث ایجاد اشتغال شوند.
وی اظهار داشت: یکی از معضلاتی که بخش پژوهش با آن درگیر است در اختیار داشتن بودجه بدون داشتن هدف مشخص است و از سرمایه باید در جهت تولید و پژوهش و ایجاد بنگاه های اقتصادی فعال استفاده کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت باید برقرار باشد و این دو دستگاه با استفاده از اعتبارات تحقیقاتی باید به فعالیت های پژوهشی بپردازند.
شیبانی تصریح کرد: تحصیلات تکمیلی تنها نباید ابزاری برای استفاده حقوقی و یا تکمیل تحصیلات باشد بلکه از این فرصت باید در امر پژوهش و تولید فرصت های اشتغال استفاده کرد.
وی عنوان کرد: این دیدگاه باید وجود داشته باشد که در جایی پول هزینه شود که کار اثر بخش و ماندگاری انجام شود و سرمایه گذاری باید در جایی انجام شود که نتیجه ای را به دنبال داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=6031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.