تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7
مدیرعامل سازمان بنادر اعلام کرد:

سهم ۵۰ درصدی بندرشهیدرجایی از حمل و نقل دریایی کشور

  • کد خبر : 24285
  • 04 دی 1399 - 11:25
سهم ۵۰ درصدی بندرشهیدرجایی از حمل و نقل دریایی کشور
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از سهم ۵۰ درصدی بندرشهیدرجایی در حمل و نقل دریایی کشور خبر داد و اعلام کرد: با تکمیل سه پست اسکله نفتی، در مجموع ۳۰ میلیون تن به ظرفیت سالانه بندر شهیدرجایی اضافه می شود.

به گزارش هرمزگان امروز، محمد راستاد در حاشیه بازدید از بندرشهید رجایی بیان داشت: این بندر به عنوان مهمترین و بزرگترین بندر تجاری ایران حدود ۵۰ درصد از کل سهم حمل و نقل دریایی کشور را به عهده دارد.

وی با اشاره به عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی، اضافه کرد: تخلیه و بارگیری ۴۲ میلیون تن در سال جاری یکی از دستاوردهای خوب بندر شهید رجایی بوده است.

راستاد به اهداف سفر یک روزه به بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این سفر بررسی و ارزیابی عملیات ورود کشتی ها و تخلیه و بارگیری است که خوشبختانه روند خوبی را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به صورت همزمان تخلیه و بارگیری ۲۹ کشتی در حال انجام می باشد که نشانگر ظرفیت بالای بندر شهید رجایی در این عرصه است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف این سفر بازدید از پروژه های توسعه ای بندر شهید رجایی است.

وی افزود: پروژه توسعه اسکله های نفتی بندر شهید رجایی با یک روند خوبی در حال اجرا است و انتظار میرود حداکثر تا پایان بهمن ماه سال جاری شاهد پهلوگیری کشتی نفت کش به یکی از سه پست اسکله در حال احداث باشیم.

راستاد تصریح کرد: با تکمیل این سه پست اسکله در مجموع ۳۰ میلیون تن به ظرفیت سالانه بندر شهید رجایی اضافه خواهد شد که یک توسعه مهمی برای کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به زمان بهره برداری از سه پست اسکله نفتی شهید رجایی، گفت: امیدواریم این سه پست اسکله نهایتا تا خرداد ماه سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

راستاد اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور ساخت و تجهیز اسکله های نفتی با استفاده از توان داخلی صورت گرفته که یکی از دستاوردهای مهم این پروژه بوده است.

وی با اشاره به پروژه مهم دیگر در بندرشهید رجایی گفت: توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی در فاز ۳ یکی دیگر از پروژه های مهم این بندر است که برنامه ریزی شد تا پایان سال جاری از مجموع ۱۴۰۰ متر اسکله ی فاز ۳ حدود ۹۰۰ متر را تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی را از دیگر پروژه های مهم این بندر دانست و عنوان کرد: برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی با ارتفاع ۶۲ متر در حال احداث است و برنامه ریزی شده حداکثر طی یک سال آینده این برج کاملا تکمیل، تجهیز و به بهره برداری برسد.

وی به توزیع کالاهای اساسی اشاره کرد و افزود: روندی که در بنادر کشور حاکم و هماهنگی که میان دستگاه های متولی ایجاد شده به گونه ایی است که شاهد بهبود وضعیت خروج کالاهای اساسی از بنادر هستیم، البته حجم عمده کالاهای اساسی در بنادر امام خمینی متمرکز است منتهی به لحاظ سیاستی که ما برای توزیع کالاهای اساسی بین بنادر کشور داشته ایم در حال حاضر در بندر شهید رجایی نیز حدود ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی موجود است.

وی تاکید کرد: در مجموع بالغ بر ۷ میلیون ۵۰۰ هزار تن از انواع کالا های که در بنادر کشور موجود است که حدود چهار میلیون تن آن کالای اساسی هستند.

وی تصریح کرد: روند خروج کالا از بنادر به گونه ایی است که انتظار می رود میانگین ماندگاری کالا تا حداکثر ممکن کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24285
  • منبع : روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.