تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
8

سنجش بیش از ۹۵ درصد دانش آموزان بدو ورود به مدارس قشم

  • کد خبر : 1131
  • 17 شهریور 1395 - 16:48
سنجش بیش از ۹۵ درصد دانش آموزان بدو ورود به مدارس قشم

مدیر آموزش وپرورش قشم با بیان اینکه در سال گذشته بیش از دو هزار ۱۰۰ دانش آموز مورد سنجش قرار گرفته است، اضافه کرد: پیش بینی می شود در سال جاری قریب به دو هزار و ۲۸۰ دانش آموز بدو ورود به مدرسه مورد سنجش قرار بگیرند.

به گزارش هرمزگان تودی مدیر آموزش وپرورش قشم گفت: با آغاز فعالیت پایگاه سنجش در این شهرستان، قریب به دو هزار و ۴۱۰ دانش آموز بدو ورود به مدرسه مورد ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شده اند.بهرام پوراشرف در بازدید از پایگاه سنجش دانش آموزی دبستان فرهنگ آموزش وپرورش قشم با بیان اینکه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۲۵ خردادماه ۹۵ سال جاری آغاز شده است، اظهار داشت: با پایان یافتن مرحله اول سنجش دانش آموزان در این ناحیه آموزشی، قریب به دو هزار و ۴۱۰ دانش آموز مورد از ارزیابی اولیه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شده اند که این آمار بیش از ۹۵ درصد از دانش آموزان گروه هدف را شامل می شود.

به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش قشم؛  وی افزود: از تعداد کل دانش آموزان مورد سنجش شده ،۱۷۰ دانش آموز به مرحله تخصصی تر ارجاع داده شده که با ورود کارشناسان متخصص از مرکز استان، به مدت دو روز در تاریخ های ۱۷ و ۱۸شهریور ماه در پایگاه مدرسه فرهنگ مورد سنجش قرار می گیرند.

پوراشرف شروع سنجش مرحله دوم را ۲۴ الی ۲۷شهریور ماه سال جاری در پایگاه دبستان فرهنگ اعلام و خاطر نشان کرد: شهرستان قشم به علت شرایط مهاجر پذیر بودن آن، هر ساله تعدادی از دانش آموزان به علت انتقال والدین یا ورود به جزیره از مرحله اول سنجش باز می مانند که به گفته وی با برنامه ریزی های صورت گرفته، سنجش این دانش آموزان در مرحله دوم و در روز های ۲۴ الی ۲۷شهریور ماه انجام می گیرد .

مدیر آموزش وپرورش قشم؛ تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل، صدور شناسنامه سلامت برای کودکان، جای دهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی را از مهمترین اهداف طرح سنجش دانش آموز بدو ورود به مدرسه برشمرد.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته بیش از دو هزار ۱۰۰ دانش آموز مورد سنجش قرار گرفته است، اضافه کرد: پیش بینی می شود در سال جاری قریب به دو هزار و ۲۸۰ دانش آموز بدو ورود به مدرسه مورد سنجش قرار بگیرند.

پوراشرف تصریح کرد: در پایگاه های سنجش، سلامت دهان و دندان، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، سنجش هوش تحصیلی و بررسی وضعیت جسمانی و حرکتی دانش آموزان توسط افراد مجرب و کارشناسان سلامت مورد ارزیابی قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=1131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.