تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6

سطح گلخانه‌های کشور تا پایان دولت دوازدهم به ۲۵ هزار هکتار می‌رسد

  • کد خبر : 26150
  • 21 بهمن 1399 - 11:13
سطح گلخانه‌های کشور تا پایان دولت دوازدهم به ۲۵ هزار هکتار می‌رسد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا پیش از دولت تدبیر و امید ۸ هزار هکتار گلخانه در کشور داشتیم که امروز این میزان به ۲۱ هزار هکتار گلخانه رسیده و تا پایان دولت دوازدهم، سطح گلخانه‌های کشور به ۲۵ هزار هکتار خواهد رسید.

به گزارش هرمزگان امروز، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی که توسط ریاست جمهوری انجام شد، اظهار کرد: امروز اتفاق مهمی در جامعه علمی رخ داد و اولین واکسن پروتئینی نوترکیب تزریق استنشاقی دنیا که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تولید شده است، اجازه ورود به آزمایش بالینی گرفت که اتفاق بزرگی بود و به همه هم وطنان در سراسر دنیا تبریک عرض می کنم.

وی افزود: صرف نظر از زبان و قومیت، یکی از وجوه مشترک همه ایرانیان تزریق واکسن های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی است.

خاوازی با اشاره به این که واکسن تولیدی موسسه رازی بر روی پیچیده‌ترین پلتفرم دنیا تولید شده است، خاطرنشان کرد: معتبرترین موسسات دنیا در حال کار بر روی این نوع واکسن هستند که از کم عارضه ترین نوع واکسن در دنیا به حساب می آید.

وی افزود: پس از گذشت ۸ ماه از آزمایشات انجام شده بر روی حیوانات، وجود ضد ویروس در بدن این حیوانات تایید شده است و امیدواریم بخش های دیگر هم برای تولید انبوه این واکسن به تیم قوی موسسه رازی بپیوندند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که ۳۵ سال است که از کشاورزان نمونه کشور تقدیر می‌شود، عنوان کرد: از ۴ میلبون و ۳۰۰ هزار نفر بهره‌بردار بخس کشاورزی، ۱۷۰ نفر کشاورز پیشرو انتخاب شده‌اند.

وی افزود: عملکرد این کشاورزان نسبت به میانگین تولید کشور، در حوزه باغبانی ۹ برابر، در زراعت ۴ برابر، در دام و طیور ۲ تا ۲.۵ برابر بیشتر است‌.

خاوازی، علت این افزایش در تولید را آموزش مجازی بهره‌برداران دانسته و خاطرنشان کرد: ۳۲ استودیو تحت عنوان استودیو کشاورز در استان‌های کشور آماده شده و امروز افتتاح خواهد شد که دانش را به کشاورزان منتقل می کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که امروز دو پروژه بزرگ افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها گلخانه است که تا پیش از دولت تدبیر و امید ۸ هزار هکتار گلخانه در کشور داشتیم که امروز این میزان به ۲۱ هزار هکتار گلخانه رسیده و تا پایان دولت دوازدهم، سطح گلخانه‌های کشور به ۲۵ هزار هکتار خواهد رسید.

وی افزود: پروژه دوم افتتاح فاز اول و دوم یکی از بزرگترین زنجیره‌ها در بخش دام است که هر فاز ظرفیت ۱۰ هزار رأس دام را دارد.

خاوازی ادامه داد: پیش از دولت تدبیر و امید میزان تولید شیرخام در کشور ۸.۳ میلیون تن بود که امروز به ۱۱.۳ میلیون تن رسیده است و پیش بینی می کنیم این میزان تا پایان دولت دوازدهم به ۱۲ میلیون تن برسد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=26150
  • منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.