تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
1

سایت گردشگری هوایی در جزیره هرمز افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 48018
  • 27 دی 1402 - 0:17
سایت گردشگری هوایی در جزیره هرمز افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: قبل یا هم‌زمان با سفر ریاست جمهوری به استان، سایت گردشگری هوایی در جزیره هرمز افتتاح می‌شود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: قبل یا هم‌زمان با سفر ریاست جمهوری به استان، سایت گردشگری هوایی در جزیره هرمز افتتاح می‌شود.

 

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در هفتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی به تشریح عملکرد این اداره‌کل در جزیره هرمز پرداخت و گفت: ارکان خدمت و عملکرد در سایر حوزه‌ها اختصاصاً به یک اداره برنمی‌گردد.

 

او افزود: زمانی که وارد اداره‌کل میراث‌فرهنگی شدم، استاندار و مقام عالی استان مأموریت‌های به بنده داد که جنس آن تماماً خدمت‌رسانی به مردم و نشات گرفته از سیاست‌های دولت مردمی است.

 

محسنی اظهار کرد: قبل از آن نمایندگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جزیره هرمز وجود نداشت اما هم‌اکنون نمایندگی این اداره‌کل در جزیره مستقر است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه خدماتی در جزیره هرمز کارشده که شاید اکنون از آن چیزی نشنویم ولی در آینده مشخص می‌شود، افزود: طرح جامعیت شهری هرمز اتفاق افتاده که در تاریخ سابقه نداشته که مدیریت جامع شهری در جزیره هرمز تصمیم می‌گیرد.

 

او ادامه داد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و در حال انجام است.

 

محسنی بابیان اینکه باید بدانیم چه‌کارهای بوده و نشده و چه‌کارهایی در حال انجام است، افزود: برای اولین بار، مذاکره با یونسکو انجام‌شده و مرکز باستان‌شناسی دریایی ایران در جزیره هرمز راه‌اندازی می‌شود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار کرد: فرودگاه شخصی با باند خاکی برای ایجاد گردشگری ترکیبی هوایی با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان در مراحل اتمام است و انشا اله تا قبل یا هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان، سایت گردشگری هوایی در جزیره هرمز افتتاح می‌شود.

 

او افزود: این سایت گردشگری هوایی هم استیشن بالن و هم فرودگاه شخصی دارد تا بتواند پروازهای جزایر قشم، هنگام، لارک و هرمز را پوشش دهد.  

 

محسنی در خصوص تفریحات گردشگری ساحلی و دریایی گفت: ۱۰۲ مرکز در جزیره هرمز وجود دارد و ۶۰ پروژه پیشران تهیه‌شده که در دستور کار جدی قرار دارد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه نتایج اقدامات انجام‌شده به‌سرعت مشخص نمی‌شود، افزود: انتظار داریم کارهایی که نشده در دو سال گذشته از دولت انجام شود.

 

او ادامه داد: مطمئن باشید کارهای بزرگی در دست اقدام است به‌طور مثال ۶۰ مجوز بزرگ برای مراکز خدمات‌رسانی در حوزه گردشگری در جزیره هرمز اتفاق افتاده است.

 

محسنی اظهار کرد: ۴ هلدینگ غول کشور در جزیره هرمز ورود کردند و مجوز فعالیت در حوزه تفریحات ساحلی داده‌شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در خصوص مرمت آثار تاریخی جزیره هرمز گفت: در حوزه مرمت آثار تاریخی کارشده ولی ابر پروژه تاریخی قلعه هرمز که ۵۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد که اعتبار دولتی کفاف مرمت این اثر تاریخی را نمی‌دهد.

 

او افزود: من و همکارانم در این حوزه پیگیری می‌کنیم ولی اعتبارات مرمت کافی نیست.

 

محسنی با اشاره به پروژه‌های پیشران جزیره هرمز گفت: مراکز غواصی، شناور کف شیشه‌ای برای دور جزیره، مرکز جامع خدمات گردشگری تفریحی  با رویکرد گردشگری خرید و … از پروژه‌های پیشران در جزیره هرمز است و استاندار و نماینده عالی استان دستور داده و برای ما تکلیف شده که انجام دهیم و انجام خواهیم داد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: طرح مرمت بافت شهری با حفظ منظر و معماری تاریخی شهر در جزیره هرمز حال انجام است.

 

او بابیان اینکه شرکت حمل‌ونقل گردشگری جزیره که در پروژه‌های پیشران بوده، بیان کرد: شرکت ثبت و آماده است که یک نظمی به کار داده می‌شود و به‌صورت یکپارچه و هماهنگ اعم از نرخ ثابت، لباس یک‌شکل  افراد و … حمل‌ونقل جزیره انجام خواهد شد.

 

محسنی در خصوص فعالیت‌های صنایع‌دستی در جزیره هرمز گفت: ۲۲ غرفه صنایع‌دستی جزیره هرمز به بهره‌برداری رسیده و تحویل شهرداری داده‌شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: همچنین از خانه صنایع‌دستی بانوان در جزیره هرمز حمایت کردیم و تسهیلات صنایع‌دستی به صنعتگران این خانه پرداخت‌شده است.

 

او در خصوص نظارت بر اماکن گردشگری گفت: بله نظارت بر اماکن جدی هست، کافی نیست. جا دارد از اداره اماکن که تمام‌قد پای‌کار هستند تشکر کنم.

 

محسنی با اشاره به اینکه این اداره‌کل به‌تنهایی نمی‌تواند نظارت را انجام دهد، اظهار کرد: ۹۹ درصد جزیره گردشگری است و این جزیره گردشگر پایه است و با یک اداره‌کل و سه تا ۴ نفر نیرو نمی‌شود.

 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=48018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.