تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
2

ساخت سکوی نشیمن و بازارچه صنایع‌دستی در ساحل دستیر پارسیان (گاوبندی)

  • کد خبر : 48672
  • 09 بهمن 1402 - 21:56
ساخت سکوی نشیمن و بازارچه صنایع‌دستی در ساحل دستیر پارسیان (گاوبندی)

 

 

 

در راستای ارتقای ظرفیت‌های گردشگری و همچنین همکاری بیشتر در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان و حسین حافظ شهردار دشتی شهرستان پارسیان (گاوبندی) برگزار شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز دوشنبه ۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در این نشست با اشاره به پتانسیل‌های طبیعی و تاریخی شهر دشتی گفت: شهر دشتی با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مانند ساحل زیبای دستیر و کلات سرخ یکی از مقاصد گردشگری در شهرستان پارسیان (گاوبندی) است که باهم افزایی و تعامل می‌تواند در صنعت گردشگری پیشرفت و رشد داشته باشد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان افزود: این اداره‌کل تلاش دارد تا با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به تکمیل و ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه گردشگری این شهر اقدام کند.

 

او ادامه داد: در همین راستا در سال جاری زیرساخت گردشگری شامل ایجاد کمپینگ گردشگری بوده در سواحل دستیر در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.

 

محسنی اظهار کرد: اعتبار این پروژه ۴۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت ملی ایران  بوده که بخشی

از این مبلغ اختصاص داده‌شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان افزود: بر اساس مبلغ هزینه شده، عملیات ساخت ۱۰ سکوی نشیمن، بازارچه صنایع‌دستی (۵ غرفه) و محوطه‌سازی در ساحل دستیر انجام‌شده است.

 

شهردار دشتی نیز ضمن تشکر از فعالیت‌های اداره‌کل در ایجاد زیرساخت گردشگری در شهر دستیر پارسیان بر همکاری و هم‌افزایی بیشتر تأکید کرد.

 

جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری، احداث بازارچه صنایع‌دستی در ورودی شهر، آموزش صنایع‌دستی و مشاغل خانگی از دیگر مواردی بود که مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان در این نشست به آن اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=48672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.