تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
4
مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون و کار:

رصد بنگاههای مشکل دار به صورت جدی در دستور کار وزارت تعاون و کار قرار دارد

  • کد خبر : 24830
  • 17 دی 1399 - 11:50
رصد بنگاههای مشکل دار به صورت جدی در دستور کار وزارت تعاون و کار قرار دارد
شاور و نماینده ویژه وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه به جهت صیانت از نیروی کار و وظیفه قانونی خود ، رصد بنگاههای مشکل دار را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش هرمزگان امروز” کریم یاوری” در دیدار با سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان افزود: این سفر به دستور مقام عالی وزارت به منظور بررسی مشکلات واحدهای کارگری و کارگران صورت گرفته و با توجه به شرایط تحریم و کرونا، مشکلات واحدها باید در کمیسیون های کارگری و کار گروه رفع موانع تولید ، بررسی و برطرف شود.

وی اظهارداشت: در بحث پرداخت حقوق کارگران و تعدیل نیرو با توجه به تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، هرمزگان نسبت به سایر استانها کمترین بیکاری و تعدیل را داشته است.

یاوری در ادامه بر حل مشکلات نیروهای تحت پوشش پیمانکاری شهرداری ها تاکید واضافه کرد: این مشکلات در نشست هایی با حضور دستگاهها، بانک ها و کارفرمایان بررسی و برای رفع آن تمهیداتی اندیشیده شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان گفت: هرمزگان در سال جاری بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتعال را دارد و با توجه به کرونا، بنگاههای استان کمترین تعدیل را داشتند.

” علی رئوفی” با اشاره به اینکه استان مورد بحران کارگری را در این شرایط نداشته و با توجه به پایان سال جهت جلوگیری از این گونه موارد باید نظارت صورت گیرد افزود: مشکلات احتمالی در کار گروه های تخصصی بررسی و در جهت رفع آن اقدام شود.

احمد نفیسی مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری گفت: هرمزگان در حوزه کارگری نمره قابل قبولی دارد و در کمیسیون های کارگری، مشکلات بررسی و با همکاری دستگاههای عضو برطرف می گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، مجموع واحدهای مشکل دار دارای معوقه در سال جاری را ۵۹ واحد با بیش ار ۵ هزار و ۶۰۰ نیرو ذکر کرد و گفت: میانگین حقوق معوقه امسال ۲ ماه است.

“هادی ابراهیمی” اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال حقوق های معوقه کارگران که بیشتر مربوط به شرکت های پیمانکاری شهرداری و آبفا است، کاهش یابد.

وی اظهارداشت: استان در تابستان امسال بالاترین نسبت اشتغال و نرخ مشارکت را داشت و با توجه به شیوع کرونا، روند بازار کار استان روند تثبیت شده و رو به رشدی داشته است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=24830
  • منبع : روابط عمومی وزارت تعاون .کار و رفاه اجتماعی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.