تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2
سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان مطرح کرد؛

رایزنی برای صادرات محصول بادمجان مازاد مصرفی استان/ تولید محصول صادراتی؛ سیاست وزارت جهادکشاورزی است

  • کد خبر : 23712
  • 23 آذر 1399 - 10:21
رایزنی برای صادرات محصول بادمجان مازاد مصرفی استان/ تولید محصول صادراتی؛ سیاست وزارت جهادکشاورزی است
سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: برای صادرات محصول بادمجان این استان در حال رایزنی بوده تا محصول بادمجان مازاد مصرفی استان به سایرکشورها صادر شود.

به گزارش هرمزگان امروز، علی اصغر خلیلی اظهار کرد: مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان و سازمان تعاون روستایی هرمزگان برای صادرات محصول بادمجان این استان در حال رایزنی از طریق استانداری با رایزن امور خارجه بوده تا محصول بادمجان مازاد مصرفی استان به سایرکشورها صادر شود.

این مسوول در ادامه با اشاره به وضعیت شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از صنوف افزود: در شرایط کنونی جامعه به دلیل تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا بسیاری از صنوف منجمله رستورانها تعطیل شده و درواقع کاهش تقاضا برای محصول بادمجان در استان ایجاد شده است .

وی افزود: در حال حاضر رایزن امور خارجه با سفارتخانه های هند، پاکستان، افغانستان و ارمنستان در خصوص بازاریابی برای محصول بادمجان مذاکره کرده است.

به گفته وی، باتوجه به شرایط آب و هوایی استان در سالجاری شاهد افزایش عملکرد محصول بادمجان در واحد سطح هستیم.
سخنگوی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان همچنین ابراز داشت: استفاده از بذور هیبرید در مزارع کشاورزی بدلیل عملکرد بسیار بالااین بذور نیز باعث افزایش عملکرد محصول بادمجان در واحد سطح شده است.

خلیلی در ادامه خاطرنشان کرد: همه این عوامل به خودی خود باعث شده که عرضه محصول بادمجان در استان به مراتب سالهای گذشته بالا رفته و تقاضای بازار داخلی به دلیل شرایط شیوع کرونا و محدودیتهای ناشی از آن نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه سیاست های وزارت جهادکشاورزی همواره با رویکرد صادرات و تولید محصول صادراتی بوده است ،تصریح کرد: بر این اساس نیزدر سنوات گذشته توفیقات چشمگیری حاصل شده به نحوی که بر اساس آمار و ارقام موجود و رتبه بندی صورت گرفته درسطح دستگاههای اجرایی توسط سازمان صمت در زمینه صادرات غیر نفتی، سازمان جهاد کشاورزی استان از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و حائز رتبه برتر استانی نیز شده است.

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان همچنین با اشاره به اتخاذ سیاستها و تدابیر پیشگیرانه از سوی جامعه بین الملل و کشورهای همسایه در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها به دلیل وقوع بارندگی های شدید غرب کشور گفت: بسته شدن مرز بعضی از کشورها باعث اختلال در روند صادرات محصولات کشاورزی کشور شده و در نتیجه انباشت محصول در سطح بازار و افت قیمتها شده است.

وی تاکید کرد: تشکل های کشاورزی غیر دولتی همچون نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی و خانه کشاورز و… با داشتن پشتوانه نیروی انسانی فعال به عنوان یک نهاد مردمی می بایست با انجام فعالیت های اقتصادی گسترده و برنامه ریزی شده، قبل از آغاز فصل کشت، اقدام به بازاریابی محصولات تولیدی اعضاء و برنامه ریزی برای کشت بر اساس آن و نیزنظارت بر رعایت الگوی کشت تعریف شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، با هدف ممانعت از انباشت محصول و در نتیجه افت قیمت در زمان برداشت نمایند.

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان حامی کشاورزان و تولید کنندگان استان، ضمن اهتمام به پیگیری سیاستهای کلان دولت سعی نموده است دوشادوش کشاورزان و تولید کنندگان زحمتکش با انجام ارائه خدمات فنی و مشاوره ای، همواره حامی منافع کشاورز ی استان و اقتصاد خانوار روستایی باشد که بر این اساس اقداماتی نظیر مکاتبه با تشکل ها و دستگاههای مرتبط سایر استانها برای بازاریابی محصولات تولیدی استان ،رایزنی و جلسه با تشکل های غیر دولتی استانی برای شناساندن محصولات استان ،بازاریابی و برگزاری نشست های متعدد با صنایع تبدیلی و تکمیلی موجود درسطح کشور را انجام داده است

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=23712
  • منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.