تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

راهکارهای مقابله با تورم و بهبود وضعیت معیشت مردم/ضرورت جلوگیری از سوداگری در بازارهای خودرو و مسکن

  • کد خبر : 48148
  • 28 دی 1402 - 15:21
راهکارهای مقابله با تورم و بهبود وضعیت معیشت مردم/ضرورت جلوگیری از سوداگری در بازارهای خودرو و مسکن

به گزارش هرمزگان امروز،

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس جلوگیری از سوداگری در بازارهای خودرو و مسکن را ازجمله راهکارهای مقابله با تورم و بهبود وضعیت معیشت مردم دانست.

احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به راهکارهای مقابله با تورم و بهبود وضعیت معیشت مردم در کشور اشاره کرد و گفت: تورم علاوه‌بر اینکه کاهش قدرت خرید خانوارها را به دنبال دارد با ایجاد بی‌ثباتی، مشکلات اقتصادی بسیاری ایجاد می‌کند و حتی افزایش مستمر قیمت‌ها سبب کاهش اعتماد  جامعه به سیاستگذاران اقتصادی می‌شود و این مساله تبعات اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از شیوه‌های مهار تورم اتخاذ تدابیر مناسب در راستای انضباط پولی و ممانعت از افزایش غیرمنطقی متغیرهای پولی متناسب با هدفگذاری تورمی است.

وی افزود: توسعه بازارهای مالی و محدود ساختن فعالیت‌های غیرتولیدی و سوداگری به‌ویژه در بازارهای همچون خودرو، مسکن و مواد اولیه مورد نیاز بنگاه‌های تولیدی، از طریق اخذ مالیات‌ از درآمدهای حاصلِ این فعالیت‌ها و تشویق جریان نقدینگی فعال از این بازارها به بازار سرمایه و فعالیت‌های مولد می‌تواند راهکار دیگری برای کنترل تورم باشد.

به اعتقاد نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رفع ناترازی بودجه، کنترل خلق پول توسط بانک‌ها، مدیریت هزینه‌های جاری، تسهیل فضای کسب و کار، مقابله با فرار مالیاتی، اجرای خصوصی‌سازی واقعی، فاصله گرفتن از قیمت‌گذاری دستوری، اخذ مالیات از سفته‌بازی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی از راهکار‌های اصلی و مهم مهار تورم و رشد تولید به شمار می‌آیند که دولت باید در دستور کار خود قرار دهد./

پایان پیام  

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=48148

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.