تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
7
در نشست جمع‌بندی نظارت میدانی کمیسیون کشاورزی از شرق هرمزگان مطرح شد:

رئیسی: مالکیت ۳۰ هزار هکتار از اراضی شرق استان هرمزگان تعیین تکلیف نشده/ مرادی: قانون مناطق آزاد نیازمند اصلاح است

  • کد خبر : 25488
  • 05 بهمن 1399 - 11:34
رئیسی: مالکیت ۳۰ هزار هکتار از اراضی شرق استان هرمزگان تعیین تکلیف نشده/ مرادی: قانون مناطق آزاد نیازمند اصلاح است
نماینده مردم شرق هرمزگان، گفت: مالکیت ۳۰ هزار هکتار از اراضی شرق استان هرمزگان تعیین تکلیف نشده و مالکان نمی‌توانند از حمایت‌های دولتی برخوردار شوند.

به گزارش هرمزگان امروز، حسین رئیسی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست جمع‌بندی نظارت میدانی اعضای کمیسیون کشاورزی از شرق استان هرمز‌گان، گفت: از کاهش انتقال آب از میناب به بندرعباس تشکر می‌کنم، در بندرعباس برای تامین آب شرب ظرفیت سازی شده و امیدواریم میزان فعلی نیز در اختیار کشاورزان میناب قرار بگیرد.

نماینده مردم میناب، جاسک، رودان و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات کشاورزان در خصوص مالکیت و تداخل اراضی است، عنوان کرد: مالکیت ۳۰ هزار هکتار از اراضی شرق استان هرمزگان تعیین تکلیف نشده و مالکان نمی‌توانند از حمایت‌های دولتی برخوردار شوند.

حسین رئیسی با اشاره به اینکه وزارت نیرو بجای تعدیل پروانه چاه‌های آب کشاورزی به سمت تقویت منابع آبی حرکت کند، ادامه داد: کشاورزان شرق استان هرمزگان در زمینه استفاده و دریافت تسهیلات بانکی دچار مشکلاتی هستند زبرا دولت منابع کافی را تامین نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: روستاهای پایین‌ دست سد سرنی دچار مشکلاتی در زمینه تامین آب شرب و کشاورزی مورد نیاز خود هستند که قول‌هایی در خصوص برطرف شدن این مشکلات داده شد.

همچنین احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر، حاجی‌آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی، گفت: نارنگی بخش مرکزی و حاجی‌آباد که برند جهانی دارد در حال زوال است درخواست داریم مرکز تحقیقاتی در بخش سیاهو احداث شود تا شاید بتوانیم با این شرایط مقابله کنیم.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ سال است که مردم در برخی از اراضی کشت کرده‌اند و به نوعی مالک هستند، درخواست داریم این اراضی تعیین تکلیف شوند اکثریت این اراضی به عنوان اراضی ملی معرفی شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید سالانه ۲۰۰ هزار تن ماهی پرورش داده شود اما تجهیزات موردنیاز تامین نمی‌شود، عنوان کرد: اجهاف بزرگی در حق سرمایه‌گذاران خصوصی پرورش میگو در قشم شده است، منطقه ازاد هر ظلمی که بتواند در حق مردم قشم می‌کند. مجلس در این دوره در صورت نیاز باید قانون را اصلاح کند زیرا منطقه آزاد به حیاط خلوت تبدیل شده‌اند.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: با احداث سدهای آبخیزداری کوچک هزینه تامین آب شیرین بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، در برخی از مناطق با کمترین هزینه می‌توان روان‌آب‌ها را حفظ کرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.