تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
4

دیدار مدیرکل وپرسنل محیط زیست با نماینده ولی فقیه وامام جمعه

  • کد خبر : 12882
  • 26 آذر 1398 - 12:33
دیدار مدیرکل وپرسنل محیط زیست با نماینده ولی فقیه وامام جمعه

در این دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان به تشریح وضعیت محیط زیست استان وچالش های پیشرو پرداخت

به گزارش هرمزگان امروز:  مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان به همراه روسای ادارات دریایی ، حراست ، مدیریت عملکرد ، روابط عمومی ، یگان حفاظت محیط زیست و مسئول  کمیته فرهنگی مذهبی این اداره کل با حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه وامام جمعه شهرستان بندرعباس دیدار کرد .


در ابتدای این دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان به تشریح مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان ( مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست ) پرداخت . وی با بیان اینکه ما با تنوع زیستی فراروانی در حوزه ی خشکی ودریا در استان روبرو هستیم ودارای ۱۹ منطقه تحت مدیریت با عنوان های مختلف هستیم . چهار تالاب در طول خط نوار ساحلی (ثبت کنوانسیون رامسر) ویک تالاب پیشنهادی راداریم که خود معادل ۴٫۸ در صد از کل نوار ساحلی سرزمینی را به خود اختصاص داده است که این تالاب ها جزء منحصر به فردترین تالابهای منطقه ساحلی می باشد که به عنوان گهوارهای همه ی زیستمندان که دردریا هستند را  می پروراند ( لارو میگو، تخم ماهیان و…)  که همکاران ما سعی وتلاش وافرخود علی رغم کمبود نیرو و امکانات  و سایر کاستی ها از تخریب ، تصرف حفظ می نمایند . در بخش مناطق کوهستانی ، استان هرمزگان غنای خیلی خوبی را دارا می باشدکه می توان به کوه گنو ، باز ، پرزوئیه بستک و مناطق پارسیان را نام برد که البته سایر  مناطق پیشنهادی شهرستان های استان در حال پیگیری می باشد.  


حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان دربخش دوم سخنان خود به برخی از چالش های محیط زیست استان پرداخت که از جمله اهم موارد به شرح ذیل می باشد :  کمبود نیروی انسانی ، عدم تصفیه ی مناسب فاضلاب شهربندرعباس و پیشرفت فیریکی شبکه های  ی فاضلاب دیگر شهرستانها، صنوف مزاحم شهری ، آلودگی  های دریایی، انتقال فراوردهای نفتی و تهیه وتجهزات لازم،  آبشیرکن ها ، هم گام بودن محیط زیست با پیشرفت وتوسعه اقتصاد استان به اما توسعه نه به قیمت تخریب و رعایت  ننمودن الزامات زیست محیطی و قاچاق  پرندگان .


در بخش دوم این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ضمن تقدیر از حضور پرسنل این اداره کل در این دیدار وی از مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در خصوص تشریح وضعیت زیست محیطی بطور جامع ، قدردانی نمود .
عبادی زاده بابیان اینکه : در خصوص بحث نابسامان وضعیت  فاضلاب شهر بندرعباس قراربراین شد که با جلسه ای با حضور استاندار هرمزگان ودستگاههای متولی در خصوص تعیین و تکلیف وضعیت فاضلاب بندرعباس و متوالی ساماندهی ان انجام شود .


وی ادامه داد: اینجانب به جد در حال پیگیری هستم واگر نتیجه ای حاصل نشد با همکاری دستگاه قضایی استان در این باره ورود خواهیم کرد.


بطور حتم طرح ها واقدامات کوتاه مدت (چند ماه)،  جوابگوی فاضلاب شهر بندرعباس نخواهد بود ومی بایست بطورجدی تصمیمات بلند مدت اتخاذ شود.


نماینده ولی فقیه استان در ادامه بحث خود دوسوال را مطرح نمود   : عمدتادر شهرهای بندری در جهان مردم سکونت وزندگی شان در طول نوار ساحلی می باشد. استان هرمزگان با داشتن ساحلی بطول ۱۲۰۰کیلومتر بدون در نظرگرفتن نوارساحلی جزایراستان می باشد چه تمهیداتی برای توسعه شرق استان دیده شده است؟
در خصوص برخی از معضلات معادن شهرفین و رضوان مردم از وجود فعالیت معادن (آلودگی صوتی ، گردوغبار و…) ناراحت می باشند ازسوی محیط زیست استان چه اقدام انجام گرفته شده است ؟


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پاسخ به دوسول مطرح شده از سوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان بندرعباس بابیان اینکه با توجه به وضعیت شیب ساحل شرق استان و پهنه گلی آن وهزینه ی چندبرابر توسعه ، صنعت گردشگری وتوریسم از جمله مباحثی است که می بایست برای هر چه بهتر گسترش دادن آن تلاش نمائیم .


امادر خصوص سوال دوم : برابر باقانون جدید معادن که ازسوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده است محیط زیست از چرخه ی نظارتی حذف شده است که متاسفانه هیچ استعلامی برای احداث طرح های معادن از محیط زیست گرفته نمی شود و تنها قانونی که در برنامه ششم آمده است محیط زیست برای معادنی که احداث شده است می بایست نظارت نماید که همکاران ما د راین خصوص به جد اقدامات نظارتی خودرا انجام میدهند .


عبادی زاده در خاتمه سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات پرسنل محیط زیست استان با توجه به همه ی کاستی ها وکمبودها برحمایت همه ی جانبه ی خوداز الزام ورعایت مسائل زیست محیطی تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.