تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
3

دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان هرمزگان ارزیابی شد

  • کد خبر : 48438
  • 04 بهمن 1402 - 13:24
دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان هرمزگان ارزیابی شد

به گزارش هرمزگان امروز ، با حضور ارزیاب وزارت بهداشت گزارش ارزیابی و پایش دو روزه دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی در دفتر ریاست دانشگاه ارائه گردید

در نشستی با حضور دکتر سید داود نصرالله پور ارزیاب وزارت بهداشت، دکتر عبدالله غریب زاده مشاور رئیس دانشگاه در امور بهداشت و درمان، مهندس آذر بنگلی رئیس دبیرخانه سیاست‌گذاری سلامت استان گزارش ارزیابی و پایش دو روزه دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی در دفتر ریاست دانشگاه ارائه گردید.

در این نشست دکتر  نصرالله پور گزارش جامعی از روند ارزیابی و فعالیتهای دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان  ارائه کرد.
دکتر عبدالله غریب زاده ضمن تاکید بر اهمیت نقش دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی در استان هرمزگان، همکاری و هم‌افزایی مجموعه استانداری و سایر دستگاه‌ها با دانشگاه علوم پزشکی در راستای رفع مشکلات حوزه سلامت را مهم و اثرگذار دانست.

مهندس بنگلی نیز ضمن تشکر از حمایت‌های همکاران دبیرخانه کشوری ساغ و همراهی اعضای کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده در استان روند اجرای برنامه‌های پیش‌رو را مثبت و رو به رشد عنوان کرد.

دکتر نصرالله پور، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل، گفت: دبیرخانه های ساغ در تمامی استان‌های کشور براساس نظام‌نامه استانی مدیریت سلامت همه‌جانبه مورد پایش قرار می‌گیرند.

این ارزیاب وزارت بهداشت اضافه کرد: برای پایش میدانی در راستای اجرای آن نظام‌نامه و شیوه‌نامه‌های مرتبط با آن، هرمزگان بیست و نهمین استانی است که این پایش میدانی در آن انجام می‌شود.

دکتر نصرالله پور اظهار کرد: باتوجه به بررسی اسناد و شواهد راهبردی سلامت که در دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی هرمزگان موجود بود و مصاحبه با رئیس و کارشناسان دبیرخانه و جلسه با روسای ارکان وابسته به دبیرخانه که یکی از آن‌ها شورای پیام‌گزاران سلامت است که همه دستگاه‌های دولتی را پوشش می‌دهد، خوشبختانه در استان هرمزگان این شورا شکل گرفته و از همه دستگاه‌های استانی نماینده دارد و اقدامات به خوبی پیش می‌رود.

وی افزود: یکی دیگر از ارکان، شورای مرکزی مشارکت مردمی است که توسط یکی از خیرین به خوبی اداره می‌شود .

این مقام مسئول بیان کرد: در کمیته صیانت هم در استان هرمزگان طبق دستورالعمل‌ها، دکتر کامرانی از دادستانی به عنوان رییس کمیته و رئیس دانشگاه نیز به عنوان دبیر کمیته صیانت  از حقوق مردم در سلامت فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و جلسات به خوبی برگزار شده و مصوبات خوبی داشته است.
دکتر نصرالله پور گفت: اندیشگاه سلامت و کمیته دیده بانی سلامت نیز به عنوان ارکان فکری باید به سایر ارکان ها و دستگاه ها مشورت های علمی بدهند تا برنامه جامع سلامت استان براساس واقعیت های استان انجام شود.
وی در پایان افزود: در مجموع دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی و ارکان وابسته آن در استان هرمزگان در سطح متوسط رو به بالا در سطح کشور بوده است. در ارکان‌ها خیلی اقدامات خوبی انجام شده و زیرساخت‌های خوبی نیز در استان هرمزگان مشاهده شد که برای دستاوردهایی که این دبیرخانه داشته است به مجموعه دانشگاه تبریک گفت.

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=48438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.