تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
4

دانشکده مهندسی نفت و شیمی در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 6629
  • 17 مرداد 1398 - 8:26
دانشکده مهندسی نفت و شیمی در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

استاندار هرمزگان از راه‌اندازی دانشکده مهندسی نفت و شیمی در هرمزگان خبر داد و گفت: با پیگیری هایی که صورت گرفت، مجوز راه‌اندازی این دانشکده از سوی وزارت علوم صادر و به دانشگاه هرمزگان ابلاغ شد.

دکتر فریدون همتی در نشست هماهنگی راه‌اندازی دانشکده مهندسی نفت و شیمی در هرمزگان، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های هرمزگان در حوزه نفت و گاز و استقرار پالایشگاه ها و صنایع بزرگ در این حوزه در هرمزگان، راه‌اندازی دانشکده مهندسی نفت و شیمی یکی از ضروریات این استان است.
وی ادامه داد: این امر در سفر رئیس جمهوری به هرمزگان مصوب شد و با پیگیری هایی که صورت گرفت، مجوز راه‌اندازی این دانشکده از سوی وزارت علوم صادر و به دانشگاه هرمزگان ابلاغ شد.
استاندار هرمزگان افزود: دانشکده مهندسی شیمی و نفت با برخورداری از تجهیزات کامل برای ارائه آموزش‌های با کیفیت مطلوب و رونق و شکوفایی علمی و فناوری در این حوزه ایجاد می‌شود.
همتی تصریح کرد: این دانشکده طی یک و نیم تا دو سال آینده به صورت کامل آماده فعالیت می شود و هزینه های راه اندازی آن نیز به صورت ۵۰ درصد از طریق اعتبارات دولتی و ۵۰ درصد نیز با مشارکت بنگاه های اقتصادی و بخش خصوصی تامین خواهد شد.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: اولویت ما افزایش توانمندی علمی و ایجاد زمینه برای شکوفایی و به کارگیری نخبگان و نیروهای استان به ویژه در حوزه نفت و گاز است و برای این کار دانشکده مجهز نفت و پتروشیمی در استان ایجاد می شود.
وی گفت: این دانشکده می تواند نیروی انسانی ماهر برای هرمزگان در حوزه نفت و گاز تربیت کند و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که از بهترین اساتید و همچنین امکانات مناسب برخوردار باشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=6629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.