تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7
دکتر همتی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان:

تخصیص ۷۰ درصد بودجه مصوب سال جاری استان هرمزگان موجب نشاط و تحرک در اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در استان شده است

  • کد خبر : 26535
  • 04 اسفند 1399 - 12:02
تخصیص ۷۰ درصد بودجه مصوب سال جاری استان هرمزگان موجب نشاط و تحرک در اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در استان شده است
استاندار هرمزگان گفت: تخصیص ۷۰ درصد بودجه مصوب سال جاری استان هرمزگان رقمی بسیار خوب و امیدوار کننده است و موجب نشاط و تحرک در اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای استان شده است.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در راستای استفاده از ظرفیت تهاتر برای پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه‌های عمرانی و تامین هزینه‌های جاری، عنوان کرد: تاکنون ۱۱۴ میلیارد تومان از این محل در استان اقدام شده که در مجموع ۸۹ میلیارد تومان آن در طرح‌های استانی و ملی پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: از مجموع اعتبارات تهاتر پذیرفته شده، ۵۵ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های استانی است که ۴۱ میلیارد تومان آن هزینه‌های عمرانی و ۱۱ میلیارد تومان هزینه‌های جاری و علاوه بر آن ۳۴ میلیارد تومان نیز در سطح پروژه‌های ملی پذیرفته شده است که همه این ارقام علاوه بر بودجه مصوب استان می‌باشد.

استاندارد هرمزگان افزود: از مجموع هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان بودجه مصوب استان هرمزگان برای سال ۹۹ تاکنون هزار و ۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است که شامل ۷۰ درصد می‌شود و رقم بسیار خوبی نسبت به سال‌های گذشته است.

همتی تصریح کرد: با وجود تحریم‌ها و عدم ورود درآمدهای نفتی به بودجه کشور، اما با ابزارهای مالی مختلفی که توسط دولت و مجلس در قانون بودجه پیش‌بینی شده است، ۷۰ درصد بودجه مصوب استان هرمزگان در سال جاری تخصیص یافته است و علاوه بر این بودجه‌های دیگری از محل منابع ملی نیز در طول سال جاری به هرمزگان اختصاص داده شده است.

وی گفت: تخصیص ۷۰ درصد بودجه مصوب سال جاری استان هرمزگان رقمی بسیار خوب و امیدوار کننده است و موجب نشاط و تحرک در اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای استان شده است که توسط دولت در راستای ایجاد زیرساخت‌های مختلف در هرمزگان در حال اجراست.

استاندار هرمزگان در ادامه به پروژه سایت پرورش میگوی مهرگان در شهرستان بندرلنگه اشاره کرد و بیان داشت: این سایت بزرگ با وسعت هشت هزار و ۸۰۰ هکتار پس از بررسی ها و پیگیری های مختلف و تفاهم با مجموعه سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران، با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد تومانی توسط این سازمان فعال می‌شود و ۲۰ هزار شغل نیز در این سایت ایجاد خواهد شد.

همتی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت سازمان اقتصادی کوثر، عملیات این کار بزرگ در سایت پرورش میگوی مهرگان به زودی آغاز می‌شود و سایر متقاضیان بومی در شهرستان بندرلنگه نیز در اولویت مشارکت در این پروژه قرار دارند که می‌توانند با مجموعه سازمان اقتصادی کوثر همکاری داشته باشند.

وی همچنین از تصویب کمک شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هرمزگان به حوزه ورزش حرفه‌ای استان خبر داد و اضافه کرد: تمامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هرمزگان موظف هستند، طبق دستورالعملی که از سوی معاونت عمرانی استانداری به آنها ابلاغ می‌شود، به تامین هزینه‌های تیم‌های ورزشی مختلف آقایان و بانوان هرمزگان در لیگ های کشوری شامل برتر و دسته های ۱ و ۲ و ۳ در حوزه استحفاظی خود، کمک کنند.

استاندار هرمزگان افزود: باید با کمک به تیم‌های ورزشی در مناطق مختلف استان، شرایط شکوفایی استعدادهای ورزشی هرمزگان را فراهم کنیم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=26535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.