تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
5

حضور رییس سازمان جنگل‌ها در چهاردهمین نشست کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی در هند

  • کد خبر : 8568
  • 23 شهریور 1398 - 10:43
حضور رییس سازمان جنگل‌ها در چهاردهمین نشست کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی در هند

مهندس خلیل آقایی رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور روز گذشته در راس هیاتی جهت شرکت در چهاردهمین نشست کنفرانس اعضای متعاهد کنوانسیون مقابله با بیابان زایی موسوم به COP14 عازم دهلی نو پایتخت کشور هند شد.

به گزارش هرمزگان امروز، این اجلاس با دستور کار “کاهش تخریب سرزمین و اخذ دستاوردهای مثبت برای مردم و اکوسیستم‌ها با هدف تحقق اهداف توسعه پایدار” است از تاریخ ۱۱ تا ۲۳ شهریور با حضور کارشناسان، محققان، نمایندگان سازمان‌های غیر دولتی، دولتی، دست‌اندرکاران و وزرای ۱۹۶ کشور عضو کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی هم اکنون در مرکز کشور هند در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریورماه اجلاس مقامات عالی‌رتبه برگزار می‌شود که مهندس خلیل آقایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس به سخنرانی خواهد پرداخت
.
گفتنی است، امروزه به دلیل از بین رفتن زیست‌گاه‌ها و وقوع تخریب سرزمین بیش از یک میلیون گونه گیاهی در آستانه انقراض قرار گرفته و امنیت غذایی جهانی مورد تهدید واقع شده است.
همچنین بر اثر تغییرات اقلیمی و از بین رفتن تنوع زیستی بیش از ۷۰۰ میلیون نفر انسان تا سال ۲۰۵۰ میلادی ناگزیر می‌شوند دست به مهاجرت بزنند. کنوانسیون مبارزه با بیابان زایی ملل متحد قادر است با سرمایه‌گذاری در مدیریت زمین و ارائه فرصت‌های تغییرپذیر و ایجاد امید در میان مردم و ساختن یک مسیر پایدار آینده این تاثیرات منفی را کاهش دهد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=8568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.