تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
5

حضورمدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری دربرنامه مردم و مسئولان مرکز خلیج فارس

  • کد خبر : 11721
  • 28 آبان 1398 - 12:16
حضورمدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری دربرنامه مردم و مسئولان مرکز خلیج فارس

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان با حضور در برنامه مردم و مسئولان مرکزخلیج فارس در خصوص مدیریت روان ابها به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش هرمزگان امروز؛ امید ذاکری ظهر دیروز با حضور در برنامه مردم و مسئولان شبکه استانی مرکز خلیج فارس با اشاره به ضرورت مدیریت روان آبها در هرمزگان اظهارداشت: استان هرمزگان با توجه به شرایط خاص اقلیمی و رژیم خاص بارشی جزو استان های سیل خیز می باشد که ضرورت مدیریت روان آبها را دو چندان می نماید.

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان با ساخت سازه های مکانیکی، بیومکانیکی در سراسر استان و نقاط حساس تلاش نموده تا میزان خسارت روان اب و ضریب نفوذ انرا در خاک و افزایش سطح آبخوانها را افزایش داده و موجب حفظ آب و خاک بشود.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان با اشاره به مشارکتهای مردمی در ساخت سازه های آبخیزداری افزود: طی سال گذشته نهضت ابخیزداری در هرمزگان آغاز شده و عمده سازه های مشارکت مردمی در شهرستان بشاگرد می باشد که به شدت مورد استقبال و توجه اهالی قرار گرفته است.

وی با اشاره به میزان رضایت مردم از سازه های ابخیزداری گفت: ساخت سازه های مشارکت مردمی در شمال هرمزگان و سازهای خیری در غرب استان نشانگر تاثیرگذاری وجانمایی صحیح سازه های ابخیزداری در شهرستانها بوده که مردم به عینه اثرات مثبت و سازنده این سازه هارا در افزایش سطح ابخوان ها و حفظ آب و خاک در جای جای استان دیده و امروز خودشان متقاضی ساخت سازه های ابخیزداری در شهر وروستای خود هستند.

ذاکری در پایان گفت: عملیات ابخیزداری در سراسراستان شامل اجرای عملیات مکانیکی، بیولوژیکی و بیومکانیکی آبخیزداری، اقدامات حفاظتی، آموزشی و ترویجی و کاداستر می با.شد که با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اتمام است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.