تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
1

جزء چند مورد نادر کالاهای رسوبی قدیمی در بنادر و گمرکات هرمزگان وجود ندارد

  • کد خبر : 53936
  • 18 اردیبهشت 1403 - 3:28
جزء چند مورد نادر کالاهای رسوبی قدیمی در بنادر و گمرکات هرمزگان وجود ندارد

رئیس کل دادگستری هرمزگان در بازدید میدانی از بندرشهید باهنر گفت: جزء چند مورد نادر کالاهای رسوبی قدیمی در بنادر و گمرکات هرمزگان وجود ندارد

به گزارش صبح دریانیوز،مجتبی قهرمانی، با اشاره به اینکه رویه ما نیز تغییر کرده و ما نیز کار پیشگیری و پیشدستی را انجام می دهیم به طوریکه کالاها را مستمر رصد می کنیم، افزود:  قبل از اینکه کالاها در مرحله رسوب و ماندن نامتعارف بروند ورود می کنیم در بندر شهید باهنر از شهریور پارسال تا کنون حدود ۲۵۰۰ دستگاه خودرو خارجی سواری وارداتی ترخیص شده و به بازار وارد شده است.
قهرمانی، خاطرنشان کرد: تقریبا سه ماه پیش  ۱۳۰۰ دستگاه خودرو خارجی در بندر شهید باهنر وارد شده و اگر ترخیص این خودروها بیشتر از این زمان ببرد وارد ماندگاری نامتعارف می شود و به همین دلیل دستگاه قضایی ورود کرده است.
وی، با بیان اینکه دولت نیز این حساسیت برایش ایجاد شده است که کالایی ماندگاری زیاد نداشته باشد، توضیح داد:برای ترخیص خودروها  دستورات لازم را صادر کرده ایم اما ظاهرا موضوع و مشکل منشا ارز است که این موضوع را نیز پیگیری می کنند البته اگر زمان ترخیص نشدن این خودروها بیشتر بگذرد دستورات کتبی صادر می کنیم مسئولان مربوطه را احضار می کنیم و کار نظارتی مان را تقویت می کنیم.

عبدا… کریمی ، سرپرست گمرک شهید باهنر هرمزگان:
گمرکات باهنر از مهمترین گمرکات ترخیص خودرو در کشور است
 
سرپرست گمرک شهید باهنر در بازدید میدانی در خصوص ترخیص خودروهای خارجی گفت: شهریور پارسال تا آخر فروردین حدود ۲۵۰۰ دستگاه  خودرو را ترخیص کردیم که وارد کشور شد و در  ۲ ۳ ماه اخیر نیز ۱۳۰۰ خودرو که عمدتاً تویوتا کمری  تویوتا لوین هستند؛ وارد شده است که تعداد زیادی از آنها اظهار شده است و تعدادی کمی نیز منتظر اظهار است.
عبدا… کریمی، افزود: پس از ترخیص خودروها باید استانداردهای لازم را از اداره کل استاندارد، اداره کل محیط زیست، سپس منشا ارزش مشخص شود که این روند باید مستمر باشد نهایت تا ۲ ماه باید تکلیف هر خودرو وارداتی مشخص شود و وارد بازار و جایگزین آنها واردات خودروهای دیگری داشته باشیم.
کریمی با بیان اینکه در استان سه گمرک رجایی، باهنر و بندرلنگه است که بیشترین از گمرک شهید باهنر ترخیص انجام می شود. خاطرنشان کرد: گمرکات باهنر از مهمترین گمرکات ترخیص خودرو در کشور است.
پایان خبر/
جمیله دبیری نیا
 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=53936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.