تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
6

جذب یک هزار و ۱۰۰ نفر نیرو در منطقه ویژه خلیج فارس

  • کد خبر : 18582
  • 25 خرداد 1399 - 12:42
جذب یک هزار و ۱۰۰ نفر نیرو در منطقه ویژه خلیج فارس
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از بکارگیری یک هزار و 100 نفر نیرو از طریق واحد کار این منطقه عظیم اقتصادی با نگاه بومی گزینی در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جهش تولید نیز نگاه ویژه ای به بیانیه گام دوم انقلاب خواهیم داشت.

به گزارش هرمزگان امروز: خلج طهرانی در رابطه با منشور کاری تدوین شده در بخش نیروی انسانی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، عنوان کرد: این منشور با دو اولویت اعلام شده و اسناد آن در قوانین بالادستی از جمله قانون برنامه ششم توسعه کشور و اصل ۴۴ قانون اساسی بیانیه گام دوم انقلاب و چشم‌اندازهای این واحد تدوین شده و امید است با ظرفیت‌های کم نظیر هرمزگان به‌ویژه صنایع غرب بندرعباس، در حفظ امنیت شغلی کارگران، صیانت از نیروی کار و ایجاد اشتغال پایدار تلاش کنیم و موجبات اجرایی شدن شعار سال و جهش تولید را فراهم آوریم.

وی با بیان این که جهش تولید زمانی در زندگی روزمره عموم مردم حس خواهد شد که افزایش در تولید، افزایش در اشتغال‌زایی را نیز در پی داشته باشد، ادامه داد: در استان هرمزگان که یکی از قطب‌های مهم تولید فولاد و آلومینیوم در کشور است، همواره با کمبود نیروهای متخصص و با مهارت فنی موردنیاز صنایع روبه‌رو بوده‌ایم؛ یکی از برنامه‌های ما در سال جهش تولید برای افزایش اشتغال‌زایی، سازوکارهایی مانند افزایش مهارت‌آموزی برای جوانان جویای کاراست.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس اظهار داشت: در این راستا مذاکراتی با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان صورت گرفته تا دوره‌های آموزشی بر اساس نیاز واحد‌های صنعتی مانند آتش‌نشانی، جوشکاری، هدایت جرثقیل سقفی و…، برای جویندگان کار برگزار شود.

وی تصریح کرد: تا پیش از این برای مشاغلی مانند جوشکاری یا برای آموزش مهارت هدایت جرثقیل سقفی باید نیرو متخصص از خارج از استان تأمین می‌شد که خوشبختانه با اقداماتی که انجام گرفت بنا شده است تمامی این دوره‌های آموزشی در استان برگزار شود.

خلج طهرانی افزود: یکی دیگر از اتفاقاتی که در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت نیروهای بومی استان در صنایع غرب بندرعباس صورت گرفت، به‌کارگیری متقاضیان کار از طریق واحد کار منطقه ویژه خلیج‌فارس بود.

وی تشریح کرد: اجرای این فرآیند تأثیر بسزایی در ایجاد اشتغال و به‌کارگیری ظرفیت‌های بومی داشته است به‌طوری‌که در سال گذشته بالغ ‌بر یک هزار و ۱۰۰ نفر از کانال واحد کار منطقه ویژه جذب صنایع شدند.

وی در ادامه به تشریح وضعیت افراد شاغل در منطقه ویژه پرداخت و با بیان اینکه ۱۱ شرکت مادر و ۱۵۴ شرکت پیمانکاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس مشغول به فعالیت هستند، اذعان داشت: در حال حاضر نزدیک به ۱۲ هزار نفر پرسنل در منطقه ویژه و شرکت‌های مستقر در آن مشغول به کار هستند که اکثر آن‌ها به‌صورت قراردادی در مجموعه حضور دارند که از این تعداد نزدیک به ۹ هزار نفر با شرکت‌های مادر و مابقی با شرکت‌های پیمانکاری همکاری می‌کنند.

خلج طهرانی در پایان از عزم جدی مدیران این منطقه عظیم اقتصادی برای ایجاد جهش تولید خبر داد و گفت: به یاری همه همکاران و زحمتکشان عرصه جهاد اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از هیچ تلاشی برای اشتغال زایی و جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری غافل نخواهیم شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=18582
  • منبع : روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.