تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
3

جابجایی میلیون تن کالا در بنادر غرب هرمزگان

  • کد خبر : 12912
  • 27 آذر 1398 - 12:22
جابجایی میلیون تن کالا در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بندرلنگه از جابجایی حجمی افزون بر ۵ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان و ترابری ایمن بیش از ۳۷۸ هزار مسافر و گردشگر در مسیرهای داخلی و بین المللی خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز:  “قاسم عسکری نسب” در این رابطه اظهار داشت: در دوره زمانی هشت ماهه سال ۹۸، در مجموع ۵ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۸۱۲ تن انواع کالا در بندر لنگه و بنادر وابسته به آن تخلیه و بارگیری شد که از این رقم، یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۴۴۸ تن با رشد ۴ درصدی مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۳ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۳۶۴ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

وی با اشاره به صادرات ۵۵۴ هزار و ۴ تن کالای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از این میزان، سهم بندرلنگه در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام ۲۰۳ هزار و ۸۳۴ تن بوده است.

افزایش ۴ درصدی ترانزیت غیرنفتی

مدیر بندرلنگه اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۱۹۳ هزار و ۱۰۴ تن رسید که نشانگر رشد ۴ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته است و همچنین ۵۰ هزار و ۶۷۲ تن از اینگونه کالاها وارد این بنادر شد.

کران بری فرآورده های نفتی ۱۲ درصد افزایش یافت

عسکری نسب در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی در بنادر غرب هرمزگان را ۲ میلیون و ۸۴ هزار و ۹ تن اعلام کرد و گفت: در این مدت، یک میلیون و ۷۳۱ هزار و ۳۴۸ تن، به صورت رویه کابوتاژ(کران بری) جابجا شد که افزایش ۱۲ درصدی داشته است.

رشد ۲۳ درصدی تردد شناورها به بنادر

عسکری نسب تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را ۹ هزار و ۲۸۰ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ظرفیت بارگیری ۷۳۰ فروند شناور، بالای هزار تن و ۱۷ هزار و ۸۱۲ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن بوده که این میزان نمایانگر رشد ۲۳ درصدی است.

ترابری دریایی۲۲ هزار مسافر در مسیرهای بین المللی

مدیر بندرلنگه رونق ترابری مسافران دریایی در آب های سرزمینی و جزایر خلیج فارس را با شیب صعودی مثبت توصیف کرد و گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، بیش از ۳۷۸ هزار و ۳۸۷ هزار نفر مسافر و گردشگر با رشد ۱۲ درصدی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس جابجا شدند که بندرلنگه با ترابری بیش از ۳۳ هزار و۳۵۷ نفر مسافر داخلی، توانست رشد ۶۵ درصدی را به ثبت برساند.

وی خاطرنشان کرد: بندرلنگه در بخش حمل و نقل مسافران در مسیرهای بین المللی(به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی) با ترابری دریایی۲۲ هزار و ۶۸۹ مسافر توانست رشد ۱۵ درصدی را به خود اختصاص دهد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.