تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
3

ثبت ۸۰۰ هزار تن صادرات از بندرخمیر در ۱۰ ماه نخست امسال

  • کد خبر : 48255
  • 01 بهمن 1402 - 12:26
ثبت ۸۰۰ هزار تن صادرات از بندرخمیر در ۱۰ ماه نخست امسال

استاندار هرمزگان از ثبت ۸۰۰ هزار تن صادرات از بندرخمیر در ۱۰ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی ظهر چهارشنبه در نشست با مدیرعامل و شورای معاونین سازمان بنادر و دریانوردی کشور، با اشاره به اینکه اوامر رهبر معظم انقلاب و تحقق درخواست‌های مردمی دو رویکرد اصلی دولت سیزدهم است، اظهارداشت: برای سفر ریاست جمهوری دو بسته متفاوت از سایر استان‌ها در هرمزگان بسته شده است که شامل بسته دریا در راستای تحقق توسعه دریامحورِ مدنظر رهبری معزز و بسته مردم در راستای مردمی‌سازی اقتصاد می‌شود.

وی افزود: در بسته دریایی، سازمان بنادر و دریانوردی را محور قرار دادیم چرا که بنا است بندر بوموسی و سیریک افتتاح شود و بندر پارسیان نیز که ذیل ایمیدرو است آماده افتتاح است ضمن اینکه بخشی دیگر از پروژه‌های دریایی در حوزه‌های اقتصاد دریا، محیط‌زیست دریایی و شیلات به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار هرمزگان با اشاره به پروژه پل خلیج‌فارس و بنادر جزیره قشم، عنوان‌کرد: مدیریت یکپارچه بنادر کشور یکی از ضروریاتی است که باید در کشور محقق شود.

دوستی ابرازداشت: پل خلیج‌فارس به ۲۷۰ میلیون یورو منابع نیاز دارد و ما آمادگی داریم با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و تقسیم کار در دولت عملیات اجرایی این پروژه را به دست بگیریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بندر جدید لنگه، عنوان‌کرد: برای احداث این بندرگاه سه هزار هکتار زمین در نظر گرفته‌ شده است و آمادگی داریم به سرعت پس‌کرانه این بندرگاه صنعتی و تولیدمحور گسترش یابد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح‌کرد: بندرخمیر که بعد از ۱۴ سال در دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری رسید توانسته از ابتدای سال تاکنون ۸۰۰ هزار تن صادرات ثبت کند که این حجم صادرات عمدتا احیای بازارهایی بوده در گذشته از دست رفته است و چنانچه ظرفیت کامل بنادر فعال شود صادرات این بندر استان به چند میلیون تن خواهد رسید.

علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در این نشست، اظهارداشت: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه حمل نقل دریایی بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه فعال در دست اقدام دارد .

وی تاکیدکرد: حجم پروژه‌های فعالِ سازمان بنادر و دریانوردی در استان هرمزگان ۵۰ هزار میلیارد تومان است که تلاش می‌کنیم تا پایان دولت سیزدهم به اتمام برسانیم.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور، عنوان کرد: در رابطه با طرح بزرگ گردشگری استان هرمزگان، مطالعات بخشی که در جوار بندرشهید حقانی قرار گرفته، انجام شده است. بندرگاه نخل‌ناخدا نیز به اتمام رسیده و آماده تحویل به سرمایه‌گذار است و در جزیره هرمز نیز کار در آستانه آغاز قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=48255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.