تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1

توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم

  • کد خبر : 53353
  • 04 اردیبهشت 1403 - 11:09
توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف و کشف وسایل صید غیرمجاز در قشم خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، سرهنگ مسعود احسانی افزود : گروه‌های مشترک گشت‌های دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم و بندرعباس ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به حوزه استحفاظی اعزام شدند که در این عملیات ۲ فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف، ۱۱ تخته ترال، ۶ دستگاه تور ترال غیرمجاز حلوا سفید به همراه ۱۸ کیلوگرم ماهی مخلوط کشف و ضبط شد.
سرهنگ احسانی ادامه کرد : این میزان توقیفات پیرو تاکید مدیر کل شیلات هرمزگان بر مقابله با صید غیر مجاز در راستای ممنوعیت فصل صید حلوا سفید با تلاش پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان‌های بندرعباس و قشم در منطقه پنج مایلی جزیره قشم صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه مبارزه با صید غیر مجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است ، گفت : وارد کردن هر نوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اضافه کرد : در این عملیات ۶ نفر متهم دستگیر شدند که با تشکیل پرونده به مرجع قضائی برای سیر مراحل قانونی معرفی شدند.
سرهنگ احسانی گفت : تمامی توقیف‌های انجام شده ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی شیلات برای تعیین تکلیف و یا در صورت نیاز به دستگاه قضا ارجاع داده شده‌اند.
وی اعلام کرد : شماره تلفن ۰۷۶۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.
پایان خبر /

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=53353

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.