تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
1

توقیف یک فروند شناور لنج صیادی متخلف و ادوات صیادی غیر مجاز در شهرستان قشم

  • کد خبر : 53048
  • 27 فروردین 1403 - 12:08
توقیف یک فروند شناور لنج صیادی متخلف  و ادوات صیادی غیر مجاز در شهرستان قشم

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از توقیف یک فروند شناور لنج صیادی متخلف و کشف ادوات صید غیرمجاز در پی گشت یگان حفاظت منابع آبزیان در فصل ممنوعیت صید حلوا سفید در شهرستان قشم خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان ، سرهنگ مسعود احسانی با اشاره به اینکه مبارزه با صید غیر مجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است، گفت: وارد کردن هرنوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

احسانی تصریح کرد: این میزان توقیفات پیرو تاکید مدیر کل شیلات هرمزگان بر مقابله با صید غیر مجاز درراستای ممنوعیت فصل صید حلوا سفید با تلاش پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم در منطقه باسعیدو صورت گرفت.

وی افزود: اکیپ گشت دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به حوزه استحفاضی اعزام که در این عملیات یک فروندلنج غیر مجاز متخلف و یک دستگاه تور پرساین غیرمجاز حلواسفید به همراه تور مربوطه در محدوده باسعیدو به همراه ۱۵۰ کیلوگرم ماهی مخلوط و ادوات و ۱۱ نفر متهم دستگیر و ضمن تشکیل پرونده و ارسال به مرجع محترم قضایی جهت سیر مراحل قانونی به پایگاه حفاظت منابع و آبزیان این شهرستان دلالت داده شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت :همچنین اکیپ گشت دریایی این پایگاه به حوزه استحفاضی شهرستان قشم اعزام که طی گشت زنی در منطقه های خورگوران ، کانی ، دوستکوه و خوریات خمیر که در عملیات مذکور دو جفته تخته ترال به همراه دو دستگاه تور ترال، ۱۴۶ طاقه تور منو فلامنت و ۵۵۰ متر طناب توقیف و به پایگاه یگان حفاظت منابع آبزیان قشم جهت سیر مراحل قانونی دلالت داده شد.

سرهنگ مسعود احسانی تصریح کرد: کلیه توقیفات ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی شیلات جهت تعیین تکلیف و یا در صورت نیاز به دستگاه قضا ارجاع داده شده اند.

وی ادامه داد: تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=53048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.