تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
6

توسعه کرانه‌های مکران در دستور کار

  • کد خبر : 4856
  • 11 تیر 1398 - 9:43
توسعه کرانه‌های مکران در دستور کار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: توانمندسازی و فعال‌سازی بنادر کوچک در سواحل مکران و همچنین منطقه غرب هرمزگان در دستور کار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز؛ عفیفی پور افزود: سازمان بنادر ۳۲ میلیارد تومان در بندر جاسک سرمایه گذاری کرده است.
وی گفت: امکان صادرات تره بار با کانتینر‌های یخچالی به کشور عمان فراهم شده و شناور‌های فلزی می‌توانند در این بندر پهلو بگیرند.
عفیفی پور افزود: ساخت و نصب یک اسکله و رمپ چندمنظوره بندر سیریک، استقرار تجهیزات و سامانه اطفای حریق در بنادر سواحل مکران، وساخت و نصب اسکله فلزی شناور برای رونق گردشگری دریایی در بندر کوهستک در دستور کار است.
الله مراد عفیفی پور افزود: سرمایه‌گذار برای توسعه گردشگری دریایی در بندر شهید حقانی جذب شده وتا دو سال آینده با ساخت اسکله تفریحی، استقرار شناور، ساختمان و تاسیسات گردشگری بندر شهید حقانی توسعه می‌یابد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در کشور ۱۳۳ هزار دریانورد وجود دارد که از این شمار ۳۳ هزار نفردر استان هرمزگان فعالیت دارند.
الله مراد عفیفی پور افزود: امسال شعار روز جهانی دریانوردی “توانمندسازی زنان در فعالیت‌ها و مجامع دریایی” است
وی گفت: ۱۳۳ بانو در هرمزگان گواهینامه دریانوردی دارند و ۵۰ نفر بانوی هرمزگانی به‌عنوان مهماندار شناور به مسافران و گردشگران دریایی خدمت رسانی می‌کنند.
وی گفت: ۱۸۷ نفر از جامعه بانوان در ایران گواهی‌نامه دریانوردی دارند که ۷۰ درصد آن‌ها (۱۳۳نفر) در هرمزگان فعالیت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=4856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.