تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

تورها و سفرهای یک روزه گردشگری دریایی به جزایر هرمزگان در ایام نوروز

  • کد خبر : 51678
  • 16 اسفند 1402 - 14:57
تورها و سفرهای یک روزه گردشگری دریایی به جزایر هرمزگان در ایام نوروز

علی اصغر شالبافان معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست ستاد سفرهای نوروزی هرمزگان از برنامه ریزی و اجرای تورهای یکروز به مقاصد جزایر هرمزگان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، نشست ستاد سفرهای نوروزی روز چهارشنبه باحضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، علی اصغرشالبافان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دیگر اعضا برگزار شد.

علی اصغرشالبافان در این جلسه با اشاره به تدارک برنامه‌های گردشگری دریایی هرمزگان در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: تقویت گردشگری دریایی برای جزایر شیدور و مارو خلیج‌فارس در دستورکار قرار گرفته و طرح پیشنهادی آن نیز با همکاری استان هرمزگان به سازمان محیط زیست کشور ارائه خواهیم کرد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابراز کرد: جزایر ایرانی که در حوزه گردشگری و طبیعت گردی خدمات رسانی می‌کنند، درواقع به طرح مشخصی نیاز دارند که این طرح با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف تدوین و اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دولت سیزدهم محقق شد طرح ملی جامع گردشگری و طبیعت گردی «جزیره آشوراده» در گرگان بود که با رعایت ملاحظات زیست محیطی به عنوان یک جزیره گردشگری مصوب و ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان به‌ویژه ‌جزایر آن یکی از مهم‌ترین استان‌هایی است که مورد استقبال مسافران نوروزی قرار می‌گیرد، افزود: در ایام تعطیلات نوروزی پیش رو، تورها و سفرهای یک روزه گردشگری دریایی برای برخی از جزایر هرمزگان از جمله قشم، هنگام، هرمز، لارک و سایر جزایر همچون بوموسی تدارک دیده شده است.

شالبافان با ابراز اینکه استان هرمزگان سال گذشته جزو استان های ممتاز کشور از سوی معاون اول رییس جمهور در حوزه خدمات رسانی به مسافران نوروزی انتخاب و معرفی شد، تصریح کرد: رویکرد این استان در واقع فعال شدن ظرفیت جزایر در حوزه گردشگری بوده که سال گذشته در این زمینه بسیار خوب عمل کرد.

وی باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی، ادامه داد: ستاد فرهنگ عمومی کشور ابلاغیه ای در زمینه چگونگی فعالیت کسب و کارهای گردشگری و خدمات رسانی به مسافران و ضوابطی که در این حوزه است، صادر کرده که در این ابلاغیه تصمیمات متناسب با اقتضائات هر استان در حوزه فعالیت کسب و کار و گردشگری، نیازمندهای استان در بحث تشخیص ستاد خدمات رسانی برعهده استان گذاشته شده و رویدادهای متعددی متناسب با این همزمانی تدارک دیده شده است.

شالبافان ابراز کرد: جشنواره‌های افطار متناسب با ثبت جهانی برای نخستن سال در کشور با موضوعات خوراک از افطار تا سحر و رویدادهای متعدد قرآنی متناسب با این ایام تدارک دیده شده است.

در این نشست مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، از آماده شدن بستر پلتفرم جامع گردشگری جهت ساماندهی سفرهای نوروزی بویژه به جزایر استان خبرداد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=51678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.