تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
3

توانمندی ساخت و تعمیرات انواع شناور و کشتی در هرمزگان

  • کد خبر : 10387
  • 18 مهر 1398 - 11:12
توانمندی ساخت و تعمیرات انواع شناور و کشتی در هرمزگان

مجموعه کشتی سازی و صنایع فراساحل از مدیریت، برنامه ریزی و سازماندهی مناسب برخوردار بوده و توانایی انجام کارهای بزرگ در زمینه ساخت و تعمیرات کشتی و احداث سکوهای نفتی و گازی را دارد.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که با حضور اعضای هیأت رئیسه فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به پیگیری هایی که در راستای رونق صنعت کشتی سازی در هرمزگان صورت گرفت، عنوان کرد: در این زمینه مذاکراتی با شرکت های مرتبط از جمله کشتیرانی و نفتکش داشتیم که شرکت ملی نفتکش در این راستا پیش قدم شد و سفارش تعمیرات انواع نفتکش های بزرگ را به مجموعه کشتی سازی در بندر عباس ارائه داد.

وی ادامه داد: ارائه این سفارشات موجب رونق مناسبی در مجموعه کشتی سازی بندرعباس شد.

استاندار هرمزگان افزود: در حال حاضر مجموعه کشتی سازی و صنایع فراساحل از مدیریت، برنامه ریزی و سازماندهی مناسب برخوردار بوده و توانایی انجام کارهای بزرگ در زمینه ساخت و تعمیرات کشتی و احداث سکوهای نفتی و گازی را دارد.

وی گفت: با توجه به این توانمندی ها می‌توان گام‌های بزرگی در زمینه ساخت انواع شناور و کشتی در این مجتمع برداشت.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از حوزه هایی که می‌توان در راستای اشتغالزایی بر روی آن متمرکز شد، تولید انواع قطعات مورد نیاز شناورها و کشتی هاست که رونق صنعت قطعه‌سازی در این حوزه می تواند اشتغال مناسبی را ایجاد کند و باید مشوق های خوبی را برای این بخش در نظر بگیریم.

همتی اظهار داشت: ظرفیت ایجاد یک شهرک صنایع دریایی در کنار مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس وجود دارد و این امر در روستای رونق اقتصاد دریا محور و صنعت دریایی کشور بسیار موثر خواهد بود.

وی کشتی سازی را یک صنعت بزرگ، مهم و راهبردی در هرمزگان دانست و بیان داشت: تمامی مجموعه های فعال و مرتبط در این حوزه می توانند سفارشات خود را به مجتمع کشتی سازی در بندر عباس ارائه و به رونق هر چه بیشتر این صنعت کمک کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پنج هزار نفر در مجموعه کشتی سازی ایزوایکو مشغول به کار هستند که این رقم تا ۱۴ هزار نفر قابل ارتقاء است و برای تحقق این میزان از اشتغال باید حمایت و تامین مالی و ارائه سفارش به این مجموعه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است مشوق های خوبی جهت ساخت و تعمیرات انواع کشتی و شناور در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.