تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
4

توانمندسازی بانوان از طریق استعدادیابی در دستور کار

  • کد خبر : 10921
  • 04 آبان 1398 - 10:19
توانمندسازی بانوان از طریق استعدادیابی در دستور کار

بحث توانمندسازی بانوان از طریق استعدادیابی در دستور کار است و از طریق امضای تفاهم‌نامه‌ با سازمان امور اجتماعی کشور و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری این موضوع در حال پیگیری است.

به گزارش هرمزگان امروز: مریم یگانه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان به همراه مدیرکل بهزیستی هرمزگان و مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان در محله چاهستانی‌های بندرعباس حضور یافت و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات یک زوج معلول و همچنین نوجوان معلول مادرزادی در شهرک پیامبر اعظم(ص) قرار گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در این بازدید اظهار داشت: در حاشیه شهرها خانواده‌هایی با اوضاع معیشتی و اقتصادی پایین وجود دارند که حاصل عدم آگاهی خانواده ها به معضلات حاشیه نشینی است.

یگانه ادامه داد: بنابراین برای تقویت خانواده ها بحث توانمندسازی این زنان از طریق استعدادیابی در دستور کار است به همین منظور از طریق امضای تفاهم‌نامه‌ با سازمان امور اجتماعی کشور و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری این موضوع در حال پیگیری است و در استان‌های مختلف ازجمله هرمزگان انجام‌شده است.

وی بیان داشت: از طرفی در حوزه شهری و روستایی نیز طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌های غیررسمی شکل گرفت و در این طرح بیشتر زنان سرپرست خانواری شرکت می‌کنند که محل سکونت آن‌ها حاشیه شهرها است و با مشکلاتی چون اعتیاد، طلاق، فقدان شغل و درآمد سروکار دارند.

یگانه افزود: بهزیستی تسهیلات ویژه ای برای مسکن معلولین در روستا دارد که در صورت بازگشت معلولان به روستا به آنان تخصیص می یابد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.