تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
3

تهمت و افتراء از گناهان کبیره زبانی است

  • کد خبر : 330
  • 07 مرداد 1395 - 11:22
تهمت و افتراء از گناهان کبیره زبانی است

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه گفت: دین مبین اسلام برای آبروی مومن حرمت و احترام ویژه ایی قائل شده است و کسی که بدون دلیل و اثبات آبروی کسی را بریزد به عذاب سختی گرفتار خواهد شد.

به گزارش هرمزگان تودی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه گفت: تهمت و افتراء گناهی نابخشودنی و از گناهان کبیره زبانی است.حجت الاسلام محمد فولادی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر لنگه در جمع پرسنل این اداره در مورد گناه کبیره زبانی تهمت و افتراء گفت: از گناهان نابخشودنی و کبیره زبانی تهمت و افتراء است و جا دارد که مومن واقعی مرتکب این گناه نشود.

وی گفت: دین مبین اسلام برای آبروی مومن حرمت و احترام ویژه ایی قائل شده است و کسی که بدون دلیل و اثبات آبروی کسی را بریزد به عذاب سختی گرفتار خواهد شد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی با اشاره به تبعات فردی و اجتماعی تهمت و افترا تصریح کرد: در جامعه ایی که افراد به راحتی حرمت و آبروی فرد دیگری را زیر سئوال ببرند نمی توان امید داشت که این جامعه راه تکامل و سعادت خود را بپیماید.

حجت الاسلام فولادی در ادامه افزود: دین اسلام همواره مومنان را به زیبا بیانی و دید مثبت در همه امور دعوت می کند و متذکر می شود که همواره مومن خوش بین و از تهمت دوری می کند.

وی در پایان به حدیثی از امام جعفر صادق در زمینه دوری از تهمت اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند اگر کسى سخنى را بر ضد مومنى نقل کند و قصدش از آن ، زشت کردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از محور دوستى خود خارج مى کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ (ولى) شیطان هم او را نمى پذیرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=330

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.